Spenatsoppa och svamp Bob fyrkant

Vi har nyligen ätit en sen. Väldigt sen lunch! Spenatsoppa med ägghalvor. Hur jäkla gott som helst! Enkelt och såå underskattat!
Men oj vad mättande de va. Jag orkade inte ens äta upp min portion.

Nu är Anders ute med Zina. Jag pallade helt enkelt inte. Så ja kura ner mej i soffan tillsammans med Svamp Bob fyrkant filmen.

Vi har även tänt mysbrasan så de ska bli sådär mysigt varmt här hemma.
Dock hade myser blivit helt 100 om vi fått våran soffa igår som Mio möbler i kungens kurva lovade oss. Men icke!

Idag blir de 3 rätters här hemma. Toastskagen till förrätt, inbakad fläskfilé med hackebackspotatis och till efterrätt kommer ja inte ihåg om de blev pannakotta eller marängswich. Men hur som kommer de bli svinit gott! Sen ska vi mysa ner oss i soffan med film. Sen vid 12-slaget (om vi håller oss vakna) så ska vi skåla i alkoholfri cider.
De kommer bli en mysig kväll tror jag. De är första gången ja firar nyår utan att ha massa folk omkring mej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0