Ringa tråkiga samtal

Igår fick vi brev från Folksam, där de stod att Zina numer är försäkrad hos dom. Nu har vi alla våra försäkringar där, vilket känns skönt.
Förra året ringde en super trevlig tjej från Folksam och pratade. Och iomed att jag har hemförsäkringen via facket hos dom så bestämde vi att flytta över både bil och hund dit.
Men jag har för mej, (Jag är nästan helt säker) att hon från Folksam sa att dom skulle säga upp Zinas försäkring hos If. Men i brevet som vi fick igår så stod de att vi själva skulle säga upp den...
Jaja.
Dock är mitt minne inte alltid med mej när de gäller att ringa sånna tråkiga samtal. Jag brukar ofta glömma de eller tänka att jag gör de sen..
MEN hör o häpna så kom jag ihåg det idag! Så nu är den uppsagd!

Våran hemtelefon är helt värdelös. Batteriet är helt slut och man kan ringa 1 samtal. Vi har länge pratat om att köpa nya, men de glöms ofta bort eller så prioritera vi annat.
Härom dagen skulle Anders köpa en slagborr. Då bestämde vi att hemtelefon får vänta. Men igår fick jag nippran när jag skulle ringa tandläkaren och den tog på engång.
Så jag satte mej vid datorn och klickade in mej på NetOnNet. Och där fanns de 2 telefoner, trådlösa för ynka 299 kr. Dessutom hade dom frifrakt! Jag klickade hem dom på engång och nu väntar jag på att dom ska komma.. Jag tror att dom kommer komma på torsdag eller fredag. Lycka!

Bild
Kanske inte dom bästa, och inte de snyggaste, men de var förmodligen de billigaste :)


Kommentarer
Postat av: Viktkamp

vi har inte ens fast telefoni längre =)

2011-07-19 @ 18:46:44
URL: http://viktkamp.webblogg.se/
Postat av: Erika(jyringen)

sv.jo pussel är kul men jag brukar inte sitta med det på sommaren..ser det mer som en höstsyssla...men med vädret vi har haft så....



hatar allt med försäkringar...dyrt å krångligt om du frågar mig :)

2011-07-19 @ 23:05:29
URL: http://jyringen.blogg.se/
Postat av: Micke

Vår hemtelefon har också varit kass länge, men när alla har mobiler känns hemtelefonen rätt överflödig, så vi har också skjutit problemet framför oss.

sv:

Ja, det ska bli riktigt gött att se RHCP! :-P

Känner igen det där...morgonpigg är det SISTA jag är... :-O

2011-07-19 @ 23:10:56
URL: http://loveliferock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0