Trädgårdspåt

Idag är jag trött, tröttare, tröttast! Jag längtar som en tok till semestern! Jag behöver den nu, nu, nu. Helst igår!
Jag vill bara vara. Inte ha några tider att passa. Bara sova tills jag vaknar, ta en powernap mitt på dagen, sola, bada och slappa vid poolen.
Dock vet jag att semestern inte kommer bli så. Nää, den kommer vara som de andra semestrarna. Stress, massa saker att göra, fixa hundvakt för att kunna åka upp till Jämtland, iår ska även huset målas.. Gaah! Hur ska man hinna allt?
Både jag och Anders har 4 veckor. Men vi kommer bara att ha 3 veckor tillsammans. Trist tycker jag, men man är ju glad för de lilla ;)

Idag när ja kom hem, jag slutade 14 idag. De va ju inte igår man gjorde de... Nää helst jobba över nån timme hit o dit... Iaf jag åkte hem till J för att lämna papper. När jag hoppar in i bilen har Anders ringt mej.
Då var klockan typ 14.30, då var han påväg hem!
Underbart!
Vi fick alltså en hel eftermiddag tillsammans! OCH!!! Vi har hunnit massor!
Vi har nämligen tagit tag i våran "mur-rabatt". Den består mest av töjor och andra konstiga saker, och i mellan har de totalt vuxit igen.

Massa blommor, fina sånna, men också förbannat mycket ogräs.

Vi har tagit bort nästan allt. Vissa saker har planterats om och där har de blivit finfint nu :)



Jag har även skördat MASSOR av sockerärtorna. Så jäkla gott! Igår tig jag även den första röda gubben från mitt jordgubbsland :D Imorn är 3 till klara... :)

Lyckan är att få äta de man själv har odlat och fått växa fram!

Kommentarer
Postat av: Jouline

Sv: Ja det ska bli spännande att se resultatet av tancan. Hoppas inte det blir fläckigt. Men just nu ser det nästan ut som att det skulle bli det :( men förhoppningsvis så jämnar allt ut sig efter jag duschat av det senare ikväll.



Ohh så duktig du varit och fixat så mycket i trädgården :) Visst är det skönt när det väl är gjort.

Kram!

2011-07-06 @ 20:43:31
URL: http://stylebyjouline.blogg.se/
Postat av: Tess

Ja i trädgården finns de i regel hemskt mycket att grejja med. Just nu tar vi tag i vårt kommande skafferie men ska såga ner häcken med så den får en nystart..... helggöra...

2011-07-07 @ 09:00:55
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: veronica johansson

Jag tror inte att du e ute å cyklar :) det är percis innan återvändszoonen i ett blå grått hus :) är det de huset du tänker på?

Jag känner verkligen inte igen dig på bilden, tycker att jag borde ha sett dig någon gång. Känner du igen mig?

Ja vi måste ju ses snart :) det skulle vara jätte kul :)

kram

2011-07-07 @ 09:04:34
URL: http://blogg.mama.nu/wavva/
Postat av: Åsa

Hur gör man för att få tid över? Har inte lyckats med det på många månader...

2011-07-07 @ 13:17:33
URL: http://asahoffman.blogg.se/
Postat av: awie

Hejsan , snygg blogg!

har du blogglovin? för isf så kan ju vi följa varandra<3 :)

2011-07-07 @ 18:22:39
URL: http://awie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0