Läkarbesök, loppisfynd och helgensbravader

De har blivit dåligt med bloggning från min sida. Men jag har inte dåligt samvete för de :)
Så här ligger de till.
Jag har haft ont i bröstet (hjärtat) i ett par veckor. De har slagit dubbelslag och jag har fått som kramp i de. De har kommit titt som tätt men försvunnit efter ett tag.
Jag har en lätt "fobi" mot sjukhus/ vårdcentral och läkare och går inte gärna dit. Oftast är de när jag vet att jag har nåt. Typ halsfluss och dyl.
Så jag har helt enkelt inte brytt mej att kolla upp de. Jag har tänkt att "Äh de försvinner snart".
Igår blev de väl droppen som fick bägaren att rinna över. Jag hade ont konstant. Till och med Anders blev då orolig och erbjöd sig att köra mej till sjukan. Men ja vägrade och sa att de försvinner nog snart.
Men igårkväll hade ja så ont så jag förstod att nåt verkligen var fel. Så efter mycket velande sjukanmälde jag mej idag och ringde läkaren på morgonen. Där fick jag tid idag 10.15.
Hos läkaren tog dom massa olika blodprover, EKG, dom tog blodtryck, lysna på lungor och hjärta och de lät som de skulle. Blodproven får jag svar på om nån vecka.
EKG´t visade att hjärtat slog dubbelslag. Jag har även magkatarr som kan "störa" hjärtat. Jag fick medicin som jag ska äta i 3-4 veckor för att se så att de blir bättre.
Jag ska senare få komma tillbaka för nytt EKG. Jag blev tillsagt att vila och ta de lugnt. Framförallt INTE stressa och känna mej stressad. Eftersom jag går på¨semester nästa vecka ville han att jag skulle vara hemma denna vecka för att vila mej.
Jag fick genast dåligt samvete när jag ringde ena kollegan. Hon tyckte självklart att jag skulle vara hemma. (Jag velade ett tag, då jag har svårt att förstå att man kan vara sjuk utan att ha feber och förkylning..) Pappa sa också att jag skulle vara hemma. Hjärtat är inget man leker med.
Så nu är jag hemma. Jag planerar ingenting utan gör vad JAG vill. UTAN att känna nåt dåligt samvete för nåt! Alla "måsten" ska jag göra när JAG vill, inte för att de måstes! Lätt att skriva, svårare att stå för de i praktiken.. men jag måste försöka.
Efter läkaren gick jag till apoteket och hämtade ut medicinen.

Sen gick ja in på ett fik och fikade i min ensamhet. En ost och skinkfralla och en dricka. De är inte alltför ofta man gör de. Fikar i sin ensamhet alltså.
På väg till bilen gick jag förbi en bod, som hette Önskebrunnen tror jag. Jag har aldrig lagt märke till den tidigare. Men jag tog mej tiden att gå in där och där hittade jag ett jätte fint hjärta som man kan ha kort på. Eller viktiga papper. När jag kom hem satte jag upp den och valde att ha några svartvita bilder från bröllopet.

När jag var på väg hem skulle jag in på Granngården en sväng och köpa hundgodis. Där hade dom halva priset på massa perenna blommor! Jag har knappt några perenna blommor utan för köpa nya eller så, varje år. Men där hittade jag löjtnantshjärta för halva priset så jag tig 2 st. För ynka 49 kr för båda! Perfekt. Dom ska planteras nån dag när jag känner för det.
Innan jag åkte in på Granngården så stod de en skylt att de var loppis på hembyggdsgården. Jag som älskar loppisar åkte såklart dit. Jag är på jakt efter fina kaffefat. Istället hittade jag en mjölkkanna :)

Jag har länge velat ha en sån, men aldrig hittat nån som fallit mej till smaken. Men denna fick följa med :)
Sen åkte jag hem och här är jag nu. Jag har visserligen varit hemma ett antal timmar och gjort lite vad jag vill.

Igår var vi på kalas hos min svägerska med familj. Emil fyllde 9 år. Innan kalaset var vi i Moraberg. Anders gick i på Jula för att köpa födelsedagspresent och jag passade på att gå in på plantagen. Där hade dom erbjudande om orkideér för 49 kr st. 2 stängslade. Jag skulle ha 4 st. Men när ja kom till kassan stod där en bitter rackare och påpekade strikt att de bara var 3 per kund. Så de slutade med att Anders fick gå in och köpa 3 st :D Nu har jag 6 st fina blommande orkideér och 6 st ganska fula, som inte blommar. Men dom har fått plats bakom gardinen...
Dom vill ha ljust och luftigt vid rötterna. Man kan ha krukor, men då ska dom vara luftiga. Istället har jag skippat krukor och har dom på ett kaffefat. Dock fick jag ta dom från min fina kaffeservis tills jag hittar andra fina. De va därför jag va på loppisen en sväng... :)




I lördags (ojj vilken baklänges helguppdatering de blir) gjorde vi absolut ingenting. Anders dammsög huset och jag slappade vid poolen. De var underbart! Jag tog även årets första dopp i den. Sen låg jag så här hela dagen

Dock blev jag rätt bränd.. Men de har lagt sig nu.
Vid 15 tiden? kom Jonas. Tanken var att vi skulle grilla men de var för varmt så istället åkte vi in till Mariefred och käkade och strosade runt.
Så har min helg sett ut :D
Oj vilket långt inlägg de blev.. Undrar om nån orkade läsa allt ;)

Nu ska jag alldeles strax börja med maten. Idag blir de chickenbits och ris :) GOTT!


Kommentarer
Postat av: Tess

De är faktiskt enkelt att göra gele... går fort... å de krävs två liter bär att göra en sats. Å de blir ett gäng små burkar... testa...



Ja de kan man ju göra... men ja har inte kommit mig för. Ska göra små blad tänkte ja.. ekblad å pelargon blad...

2011-07-11 @ 17:37:45
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: feztis

Usch ja, väldigt obehagligt..måste vara solsting eller nåt då allt händer på samma gång.. nej men jag vet inte vad som har flugit i folk? :/

2011-07-11 @ 17:46:59
URL: http://feztis.blogg.se/
Postat av: Vinterhagen

Jag orkade läsa allt! Ta det lugnt nu och krya på dig! Ta hand om dig, det är ingen som tackar dig om tio år för att du gick till jobbet fast du mådde dåligt, men jag vet hur du känner det är så lätt att få dåligt samvete när man är hemma när man jobbar på förskola. Man vet ju vilket strul det kan bli med att få tag på vikarier osv.. men din hälsa är viktigare så är det bara!

Kram!!

2011-07-11 @ 18:34:16
URL: http://vinterhagen.blogg.se/
Postat av: Micke

Jösses så mycket du hann med! :-)

sv:

Trist att vara sjuk, hoppas du hinner bli frisk till semestern.

Ja, smaken är olika... :-)

2011-07-12 @ 00:39:42
URL: http://loveliferock.blogg.se/
Postat av: Sasha

Låter som en skön helg förutom läkarbesök och ont i hjärtat! MEn att slappa i poolen är ju aldrig fel :)



sv; Oj det var massor i paketet. Ska visa lite pö om pö faktiskt :)

2011-07-12 @ 07:59:14
URL: http://sashas.se
Postat av: Evelina

SV: Ja, super skönt att få de fräscht hemma, tänk va lite vit färg kan göra :)

2011-07-12 @ 08:04:49
URL: http://evelinasjavlablogg.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej!!

Vad läskigt, jag läste om dina dubbelslag, det har jag med, de håller just nu på o utreder om det är "farliga" dubbelslag el inte.. Hoppas att vi har ofarliga:)

Läser din blogg ofta, jag härmade ju dig med lyktan från Carlssons:) Har 2 st:)

Måste fråga var du hittade det fina hjärtat, "fotohjärtat"? Det var jättefint!

Ha det så bra!

P.S Pottskåpt blev super!! Händig du är!:)

2011-07-12 @ 19:39:23
Postat av: Sandra SVARAR

Heej Jenny!

Kul att du fortfarande läser min blogg :) Mina dubbelslag berodde/ beror förmodligen på stress... Jag hoppas att de försvinner snart. Är fruktansvärt obehagligt... Hoppas verkligen dina dubbelslag är ofarliga!

Fotohjärtat hittade jag på en affär i Gnesta. Jag tror att den hette Önskebrunnen... Men jag har sett de på andra mindre inredningsbutiker också, så håll utkik :D

Ha de så bra!

Kram

2011-07-12 @ 21:23:54
URL: http://frusandrasjoberg.blogg.se/
Postat av: Tess

Ja gud va ja känner igen mig. Ja är inte rädd att gå iväg men de tar emot å man tycker man fjantar sig. Men du har gjort helt rätt för man vill ju inte dra på si gnå skit å du äår ung gumman. Vidare detta med jobbet fan även om ja är skitdålig får ja dåligt samvete. Inte för att ja inte tror att de klarar sig på jobbet utan mig men för att ja borde vara där...



Hoppas de reder sig å att de inte är ditt hjärta utan annat som ställer till de för dig... vila nu å stressa ner.

2011-07-13 @ 08:53:47
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

Visst orkar jag läsa ditt långa bloggande. Mkt bra saker du gjort. Framförallt att du tränar på att "inge göra något" också är att göra, dvs Vila och njuta! Kram BI

2011-07-13 @ 18:44:52
Postat av: jasmine

Vilken fin blogg du har, mycket inspiration! Gjort något kul nu i sommar? :D

2011-07-14 @ 14:02:48
URL: http://jasmineofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0