Gnesta marknad och fiske

Åhh nu är jag rätt less på blogg.se´s driftstörning! Hur länge ska den pågå?? Kommer alla inlägg man mmsat in komma upp senare eller vad?

Idag har vi varit på Gnesta marknad. Där inhandlades strumor. Förra helgen var de ju Ösmo marknaden. Där brukar jag ALLTID handla strumpor. De är lixom en tradition jag har. Men i år så tänkte ja; äh vad faan ja har ju massa oanvända strumpor och ja har ju massor av strumor som är hela..
Men efter den dagen har jag fått kasta varenda strumpa jag har haft på mej. Dom har lixom säkerligen tänkt: HA nu har hon inte köpt några strumpor, nu passar vi på att gå sönder så hon kommer bli strumplös...
Så därför passade jag på idag!
14 st för 100 kr. Perfa!




Eftersom vi ska sätta staket runt våran tomt så småning om så passade vi på att köpa en skylt till vår kommande grind :)

Efter marknade åkte vi till åkers för att inhandla fiskekort. Sen hem igen där vi väntade på att Stefan skulle komma med Emil. Han skulle med och fiska för att sedan sova här.
Vi åkte iväg och fiskade. De var hur mysigt som helst! Vi grillade och mös! Dock var fiskelyckan inte den bästa. Vi fick ingen fisk. Emil örjade tröttna redan efter 1,5 h. Då började han meta istället. Tiden gick, och när vi varit där i nästan 4 h gav vi upp. Då hade de börjat blåsa så in i norden.

De var precis som att nån tryckte på en knapp så blev de nästan storm.. Lustigt...
Vi åkte hem, Emil åt en nattmacka, tvättade sedan fötterna, tittade en stund på TV, sen sa han själv att han ville gå och lägga sig. Nu sover han och jag och Anders sitter uppe och väntar på John Blund.... Men han är nog nära nu...

Imorn kommer familjen Lindberg hit och ska sola och bada. Hoppas bara att dagens värme är med oss imorn!

Kommentarer
Postat av: Erika(jyringen)

sv.inte dig jag syftade på du har ju bloggat massor(mer än mig i varje fall)

vill nog inte testa hur snabb jag är till grinden :P

2011-06-05 @ 11:13:44
URL: http://jyringen.blogg.se/
Postat av: Jouline

Sv: Tack så mycket :) Ohh så söta strumpor och den skylten till grinden var ju både klockren och jätte fin :) en sådan skulle jag haft när jag bodde i hus innan och då till min stora rottweiler. Hoppas du får en fin dag!

Kram!

2011-06-05 @ 15:26:57
URL: http://stylebyjouline.blogg.se/
Postat av: feztis

Yes, det är aldrig fel med en kall.



Jodå det är ganska kul badhus vi har här..bor i norrköping :)

2011-06-05 @ 16:06:29
URL: http://feztis.blogg.se/
Postat av: Emmelie

typiskt dig Sandra! HAHA

2011-06-05 @ 18:52:14
Postat av: Sandra svarar

hahahaha visst är de :P Jag tänkte faktiskt på dej när jag köpte dom :D

2011-06-05 @ 20:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0