2 år som gifta- Väldens bästa dag!

I fredags var vi iväg med jobbet. Vi hade sommaravslutning och var då på Vibynäs golfrestaurang och käkade. De var väldigt trevligt, och vi blev hämtade straxt efter 00..
Anders sa till mig, Tänk bara så att du orlar upp imorn. Jaja tänkte jag de är väl inte hela världen om jag inte följer med.. (Tanken (trodde jag) var att vi skulle åka ut med Jonas och hans båt för att fiska)
När Anders hämtade oss sa han att vi inte ska fiska, utan vi ska göra nåt annat men vad beror på vädret. Jag som är så sjukt nyfiken när de gäller sånna saker började genast ställa 1000 frågor.
Men jag fick inget svar.

I lördags när jag vaknade var min första fråga:
- Vad är det vi ska göra idag? Tillsvar fick jag att de berodde på vädret. Jag tittade ut och de var sol.
Då berättade han våra planer.
Vi skulle börja med att lämna av Zina hos mina svärföräldrar. Sen skulle vi ta tåget till centralen och sedan tunnelbanan till Globen.. (Ok de blev gullmars... Lättare så ;) )
Väl vid Globen skulle vi åka gondolen upp!! Gaah jag som är sjukt höjrädd!

Den vänstra åkte vi i..


Nästan uppe...


Uppe! Vilken utsikt!


Den vackraste utsikten måste nog varit Söderstation ;) 1 timme efter att vi åkte upp skulle Hammarby ta emot Värnamo där för match. Lyckligtvis vann dom med 1-0.


Vi hade verkligen supertur med vädret. De blåste inte och de var klart, inte alltför varmt heller (så som de varit tidigare i veckan) Dock var de ändå väldigt varmt när solen låg på...

Efter de skulle vi ta oss till city igen och strosa runt och bara vara.
Vi klev av tunnelbanan i Gamla Stan. Sen promenerade vi runt där, och satte oss på ett litet ställa och besätllde in en varsin toast, kaffe och dricka.

Sen gick vi igenom Gamla Stan och tittade på folk, och gatushoware, folk som fiskade, vi satte oss vid en trappa och njöt till fullo av varandra och solen!


Sen gick vi till Clarion Hotell Sign och checkade in. Anders hade nämligen bokat rum där för oss.

Vårat rum


Utsikten från rummet. Inte helt fel måste jag säga!

Där hade dom en relaxavdelning uppe på taket. Ute fanns de solstolar och en uppvärmdpool som är öppen året runt. Innanför dörrarna fanns gemensam bastu, en liten bar och massa andra grejer.
Sjukt mysigt!


Efter vi bada och slappat i solen gick vi ner till rummet för att duscha, och göra iordning oss för middag och kvällsaktiviteter.. Vi hade inga planer. Klockan drog iväg så bion hade stängt.
Vi tänkte käka på Jensén, men de var 25-30 minuters väntetid (Inte lång tid egentligten) och vi var svinhungriga så vi hade inte orken till att vänta...
Istället gick vi till London. Där käkade jag en Filé Oscar, och Anders käkade en 300g entrecote.
Sen gick vi runt, runt, runt. Tillslut gick vi tillbaka till hotellet, åkte upp och lämnade av jackorna och sedan åkte vi ner och satte oss i lobbyn och tog 1 drink, medans vi pratade och myste. Sen åkte vi upp och tittade på tv en stund innan vi somnade.
Dock hade vi glömt tandkrämen hemma. Så Anders fick åka ner och skulle köpa en där.. Dom hade inga till försäljning men dom hade 1 sån här mini liten.

Men den räckte gott o väl till oss :D

Imorse hade vi ställt klockan på 8.00. Gick vi upp då? Nepp. Vi somande om och vaknade inte förrän 9.30. Då gick vi upp och käkade världens godaste frulle!

När frullen var uppäten, packade vi ihop oss och åkte hem.
Idag är de ju våran rikitga bröllopsdag. Men vi firade den igår. Likaså var de förra året ;)

Jag har haft en underbar dag med min älskade make! Han är heltklart bäst på att överraska ♥

Kommentarer
Postat av: feztis

Åh, vilken härlig helg ni verkar ha haft! Och grattis till er bröllopsdag ;)

2011-06-19 @ 20:28:36
URL: http://feztis.blogg.se/
Postat av: Therese strange

Låter alldeles underbart!

2011-06-19 @ 21:38:47
Postat av: erika(jyringen)

men så gulligt av honom! å grattis på dagen!



sv.kanske är det du som kommenterat anonymt då?och låtsas vara busschaufför?lr kanske är du det och bara låtsas vara pedagog?mmmhhhhhmmmm

och jag som tänkte du bjuder!

2011-06-19 @ 22:01:18
URL: http://jyringen.blogg.se/
Postat av: Träsket

Vilken härligt helg du har haft! Är inte avvis alls, nepp inte ett dugg:-)

Kramen

2011-06-19 @ 22:03:38
URL: http://susannenytrask.blogg.se/
Postat av: feztis

Javisst är det gott ibland.. men ingen direkt favorit ;)

2011-06-20 @ 07:55:26
URL: http://feztis.blogg.se/
Postat av: Evelina

SV: a får nog göra de :( hoppas du får en fin dag

2011-06-20 @ 09:06:22
URL: http://evelinasjavlablogg.blogg.se/
Postat av: Liina!

Härlig blogg!!

Gillar du tatueringar och tatueringsdesign m.m. så skutta in på min blogg! Följ mer än gärna min blogg på Bloglovin, länk till det finns på min sida.

Ha en grym fortsatt dag!

2011-06-20 @ 09:51:41
URL: http://liinanonstop.blogg.se/
Postat av: Sofia - Foto, mode & personligt

vad kul!

2011-06-20 @ 15:25:02
URL: http://smnmode.blogg.se/
Postat av: mahtab<3

anmäl dig gärna till dagens blogg

2011-06-20 @ 16:51:04
URL: http://matiib.blogg.se/
Postat av: Annika L

åh va mysigt och grattis :)

2011-06-22 @ 16:58:41
URL: http://chirene.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0