Matte, regn, sol och åska

Efter regn kommer sol sägs det, och de verkar faktiskt stämma ganska bra idag. Solen har skinit och så har de regnat om vartannat.
Priset togs när jag var påväg hem från jobbet. De regnade så mycket att man inte såg ett smack framför.. De gick i 70 km/h på motorvägen, och rätt som de var så åkte hela bilen åt sidan.. Vattenplaning.. Jag blev livrädd!
Som tur var kom jag hem helskinnad.

Direkt när jag kom hem satte jag mig med matten. Japp jag har tagit upp den igen. Dock är jag inte enig med nån. Alla vekar rätt tröga eller så är de jag som är dålig på att förklara (Skulle dock inte tro de andra alternativet ;) )

Men när jag pratade med min lärare förra veckan så pratade vi om att jag skulle börja läsa Matte A Light istället för vanlig matte a. Lighten får ja ändå godkänt som gymnasiebetyg. Dock får jag inte plugga matte B osv. Men som att jag hade tänkt de... Neej för faan! Ingen mer matte för mej när jag är klar med denna...

TVI!

Iaf. Min lärare sa då att de man behöver kunna för G i Matte A Light är de fyra räknesätten, så man klarar sig med matte i vardagen..

Men vad är de då? Är de bara + - x /? Eller måste man kunna tal som dessa 7(3x5)+(8-3)? Måste man kunna bråk? Tex 2/3 = 1,3 (PÅHITTAT TAL)
Gaah! Jag blir galen!!

När Anders kom hem käkade vi... Efter de tog vi en promenad med Zina i ÅSKAN!! Jag är ju livrädd för åska... Men de åska och blixtra och när vi kommit halvvägs började de att spöregna. Rutinerad utemänniska som jag är hade jag regnjacka och stövlar. Men min man som mer eller mindre är en kontorsråtta hade jumpaskor och en jacka... Han blev dyngsur medans jag knappt märkte av de ;)

Nu ska jag titta på Big Brother och se om de finns nåt gott att äta... Jag är sugen på nåt gott... Igår kväll svullade vi kladdkaka och vispgrädde ;)


Kommentarer
Postat av: Julia

Matte är inte heller min starkaste sida... Att läsa matte B vore bra om man ska söka vidare till universitet. Jag önskar att jag kunde ta mig igenom B-kursen. Klarade nätt och jämnt A-kursen :S

2011-05-17 @ 19:06:35
URL: http://spjulia.blogg.se/
Postat av: Sasha

Gud vad jag tycker synd om dig! Dom där matteböckerna är verkligen apdåliga! Jag har läst matte A-D och håller nu på med Matte E och jag läser det mesta på matteboken.se och på stadsbiblioteket för de dr böckerna förklarar så galet dåligt.



Sv; Det hoppas jag med, men liksom allt går sjukt bra karriärsmässigt (Blev delägare i ett företag igår, fått löneförhöjning på en grej, har massa efterfrågningar på en grej så det går bara uppåt o uppåt), men så går allting annat åt helvete (kärlek, vänner, psyket)

2011-05-17 @ 20:55:45
URL: http://sashas.se
Postat av: Jouline

Sv: Tack så mycket :) ja nä man kan inte gilla allt och tur är väl det. Jag har inga problem med att inte använda någon bh under klänningen.



Åh jag får ont i magen bara jag ser matte tal haha^^ är så jäkla glad att jag är klar med min matte. Du är duktig som tar upp matten igen :)

2011-05-17 @ 21:50:44
URL: http://stylebyjouline.blogg.se/
Postat av: sandra.

Hej, tror du på att jorden kommer gå under på lördag? läs mer om det på min blogg. tack sötis <3

BTW: fin blogg!

2011-05-18 @ 15:23:41
URL: http://maaahalkita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0