Loppis, grillning och massa barnfödande!

Jahaa så blrjar denna helg glida mot sitt slut.
De har varit en underbar helg! Massa skratt, galenskap, god mat, mycket bilkörning, shopping, packning, bästasällskapet, roliga nyheter och mycket mer.
Jag vet inte rikitgt vart jag ska börja....

I fredags åkte jag hem till mamma o pappa. Jag skulle vänta på syrran som skulle komma med tåget 15.40. Jag skulle då hämta upp henne för att sedan åka ner till nynäs.

Väl i nynäs flängde vi runt som dårar. Vi var nog överallt. När vi kom hem till henne packade vi om bilen så att hennes saker skulle få plats. Jag planterade hennes rabarber som hon fick av mig. Vi käkade middag och skrattade massor.
Vi kom inte i säng förrän närmare 00. Och när ja äntligen lyckats somna vaknade ja 1000 gånger ungefär. Varfrö? Joo för att min finaste vän Hanna hade åkt in på förlossningen.. Ja visste ingenting om vad som hände.
När syrran kom in och väckte mej 6.30 var ja inte alls pigg.
Men de var bara att bege sig upp, dricka kaffe och åka till Estö IP, där Nynäshamns störta loppis skulle vara. Vi skulle ju stå och sälja där.
De gick faktisk helt okej. Jag shoppade visserligen en del saker också...

De här fick följa med mig hem....

En gammal verktygslåda för 20 kr :)



Och marimekkoskålen som står på pottskåpet i bilden nedanför :)
En såndär tvättgrej, piska? klappgrej? Vad den ny heter.. Den ska iaf hamna på väggen tillsammans med min gamla tvättbräda :)


Jag fick även med mig ett pottskåp från min syster... Dock vet jag inte om jag ska måla de vitt, eller om jag ska låta den vara som den är och lägga en stor virkad gammal duk över den...



Efter loppisen så åkte vi hem till mamma och pappa. Jag, Jessica och Anders gick en sväng till ösmo marknaden. Jag köpte 2 nya kulor till min tungpercing. INGA strumpor detta år. Jag har fortfarande kvar en heldel oöppnade från förra året.
Där borta träffade vi mamma, pappa och måns.
Måns fick åka karusell :D


Han är så rolig. Varje gång han åkte förbi oss gav han till ett tillgjort gapskratt :D
När vi kom hem till mamma o pappa sen gick jag och Måns iväg till lekparken.. Snorres lekpark ;) Den såg helt annorlunda ut nu än vad den gjorde när ja var liten :D Nya saker hade tillkommit och gamla hade försvunnit...

Sen blev de grillning med hos mor och far. Och efter maten var vi tvugna att åka hem. Jag var då SVINTRÖTT!
Måns ville promt följa med mig hem och blev riktgt arg och ledsen när ja åkte utan honom. Mitt mosterhjärta blödde en skvätt :(

När jag var påväg hem fick jag ett sms från Empan, där de stod att Hannas vatten hade gått. WOOHOOO! Jag pratade med Empan i telefon i 50 minuter (De var vad de tog att åka hem) Och lagom till att jag åkte av motorvägen får Empan ett sms där de står att Texas har kommit ♥
Vi blev så glada båda 2 att vi bara skrek i luren :D Jag fick även ett par glädjetårar..
Mitt sms hade blivit fördröjt då vi pratatde i telefon... Nåt knas har hänt med min iphone...

Nu vill jag ju inget hellre än att få träffa Hanna och Lilla Texas! Trots sina 5,5 vecka förtidigt är hon en stark rackare ;) Hon va endast 42 cm lång och vägde 2140 g. Snacka liten!
Här är hon iaf.. Den söta fina lilla Texas ♥

STORT GRATTIS HANNA & KRISTIAN! NI KOMMER BLI LYSANDE FÖRÄLDRAR! ♥

En sak till förresten... De är inte bara min bästa vän som fått barn nu... Nää min finfina kusin Sussie fick inatt en flicka som föddes med akut kejsarsnitt.. Hon var 46 cm lång och vägde 2600g nånting :D
GRATTIS TILL DOM MED SÅKLART ;)

Kommentarer
Postat av: madde

Hehe ne inte än. Har jobbat hela långa helgen och kommer hem imorrn, så då kanske :)



Hur har din helg varit? fina grejer du har köpt. Man blir ju sjukt sugen på att åka på loppis och fynda :)

2011-05-29 @ 18:08:22
URL: http://mjds.blogg.se/
Postat av: Johanna

mysigt med bebisar, man blir så sugen själv :)

2011-05-29 @ 19:41:20
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: madde

Ja det ska bli spännande att se om det blir bra :)



Om jag får en son ska den ju inte ha den fula frillan iallfall :)

2011-05-29 @ 20:00:31
URL: http://mjds.blogg.se/
Postat av: Jouline

Sv: Tack så mycket, ja men visst är dom väskhängarna bra :)

Mitt hår gick på ca 6000 kr



Vilka fynd du gjort :) och jösses vilken söt bebis :)

2011-05-29 @ 20:31:06
URL: http://stylebyjouline.blogg.se/
Postat av: Johanna

haha man får kanske börja skaffa själv.. och bara tänka sen :)

2011-05-29 @ 21:31:53
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Natta

sv; åh, underbart

2011-05-29 @ 21:34:27
URL: http://nattaeriksson.blogg.se/
Postat av: Sanna

sv: fransarna trillar av när mina egna fransar trillar av. Jag brukar gå och fylla på nya var 3-4:e vecka ungefär

2011-05-29 @ 21:45:37
URL: http://moonzanna.se
Postat av: Sofia

Nu är jag tillbaka på bloggen och har kört igång veckans blogg, var gärna med :) Kram!

2011-05-30 @ 00:36:06
URL: http://urmittperspektiv.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0