Älgar och rosa himmel

Igårkväll fick jag ett akutsug efter winerbröd, glass och peacemärken.

Så efter den grillade maten, en promenad med Zina, döhäng vid köksbordet åkte vi iväg till Gnesta för att göra ett besök på Hemköp.

Innan vi åkte så sa jag till Anders att jag skulle ta med mej den riktiga kameran ifall vi skulle se några älgar kvällen till ära :)

Vi hade kommit mer än halvvägs när ja bakom en skog såg 2 älgar som stod och mummsade gräs.
Anders kunde inte stanna där då de kom en bil bakom, så han fick vända om :) Allt för sin fru ;)

Dom har så sjukt långa ben, så för att nå ner till gräset får de lixom böja sig ner. :)
Underbara djur!

Efter besöket på Hemköp hade de redan börjat bli mörkt.
Himlen var fantastiskt rosa, och jag längtade hem för att proppa i mej winerbröd... Jag svullade 2 styckten :D Hej fetto!

Men ack så gott de var!

Kommentarer
Postat av: Elin- mamma till Jasper & pyret i magen

Tyvärr kan jag inte hålla med om dessa djur men smaken är som baken, delad ;) å tur är väl de!



Usch, nä man är bara orolig för att köra på dessa mäktiga djur. Dom är så stora så dom kvaddar bilen totalt och får man in benen i bilen och älgen lever så kan dom sparka ihjäl en. Då tänker jag mest på Jasper i detta fall.

Men här växer dom på träd och är ju kring och på vägarna hela tiden, mest på vintern.



Vi körde på en älg juldagen 2009 och som tur var så dog denna bjässe på en gång så de slapp lida. Men bilen vart skrot och vi i bilen lindrigt skadade.



Bara dom håller sig från vägen, långt bort så får dom vara, men nära vägen skadar dom både sig själva och oss. Synd att dom inte förstår de.. :(



Men dom är fascinerande med sina låååååånga ben och man blir lika förvånad varje gång trots att man ser minst 2 varje vinterdag :P

2012-04-29 @ 21:46:01
URL: http://elinstenbergn.wordpress.com
Postat av: Johanna

Jag är LIVRÄDD för Älg haha hade typ gömt mig inne i huset om jag sett de där ute. ;-)

2012-05-01 @ 16:47:52
URL: http://passionforpoison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0