Vad behöver bebisen mer??- Bebiskläder

Idag vaknade jag vid 9.30. Jag hade kunnat sova bra mycket längre, men eftersom jag sover så dåligt på nätterna vill jag försöka komma in i en ordentlig sovrutin.
Jag vaknar minst 100 gånger på nätterna. Så fort jag ska vända mej om så vaknar jag.
Inatt drömde jag om förlossningen. Bara den drömmen fick mej att vakna flera gånger.
Imorn ska jag ställa klcokan på 8, för att inte sova bort hela dagen. Nackdelen är ju att dagarna hinner bli så långa.
Men men.

Idag har jag sorterat och gått igenom lillemans kläder. Jag har tänkt att jag kanske ska börja tvätta allt. Men eftersom hans rum inte är iordninggjort än så väntar jag med de.

Han har en heldel min lille pojk :D


På den översta raden i stl 56 är de kortärmade bodysar,
raden under är de byxor och nedersta raden är de långärmade bodysar..
jag har dock bara införskaffat 1 mungtröja. Bebis kommer ju i smällheta sommaren. Men på kvällarna kommer de ju behövas med en varmar tröja. Eller?
Tips på vad som fattas i klädväg mottages gärna!


Här är lite strumpor, dreglisar och mössor. Även den blåa tröja som jag hade när jag var liten fick hamna på bild här :D

De är ju sjukt svårt att veta vad som behövs, och inte behövs. Vilken storlek kommer bebis ha? Hur länge kommer han ha den?
Så sjukt mycket frågor som surrar!

Jag har iaf bestämt vad för kläder lilleman ska få åka hem i från BB.
En annan sak som jag funderat på rätt mycket är: Tänk om de är en tjej? Tänk om de inte alls är en pojke som UL visade :D
En annan sak jag skulle vilja är att göra UL i 3D. Men jag tycker att de är för dyrt. Men skulle ändå så gärna vilja göra det... :)


Kommentarer
Postat av: minna

Köp några plagg i prematurstorlek tex 44-46. Felicia var normalstor vid födsel men hade ändå bara strl 46 första tre veckorna. 50 var jättestort. HM har dessa storlekar ibland

2012-04-16 @ 14:18:25
Postat av: Zandrah

Det är jätte svårt att veta vad man ska ha för kläder men ett tips är att det är svårt att ha på strumpor i början då dom bara ramlar av så byxor med fötter är ett väldigt praktiskt och lätt plagg att ha och göra med.

Kramar

2012-04-16 @ 14:24:56
Postat av: Sophy - Mamma till Ozzy.

Långärmade bodys o mysbyxor gick mest hos oss. Nu va Ozzy inget kräkbarn så jag hann knappt använda alla kläder han hade.



Stl 50 bör du nog ha en del av. speciellt om han föds tidigare. Alla sa att jag inte skulle köpa så mkt i 50 o det resulterade i att vi fick åka o handla kläder när han väl kommit. Han hade ju stl 44 då :S



svar: Vi stannade 2 nätter, hade tur att han var fullt frisk :) Jag blev dock inlagd dagen innan för att vattnet hade gått.

2012-04-16 @ 14:28:25
URL: http://minbebis.com/blogg/sophys/
Postat av: Sandra- Med pojke i magen

Tack Minna och Zandrah för era svar :D

En del säger att jag inte ens ska köpa nåt i stl 50 då de kommer vara alldeles för litet.. Jag blir lixom alldeles förvirrad vad man ska köpa och inte :S

2012-04-16 @ 14:30:05
URL: http://frusandrasjoberg.blogg.se/
Postat av: Elin - mamma till Jasper och pyret i magen

Jo, jag min mamma och syster har ungefär samma storlek på kläderna så vi brukar kunna byta och låna med varandra ;) dock blir de ju lite värre för tillfället med den stora magen men vissa kläder går ju fin fint!;)

Ja, jag kommer nog vela ta bort fogarna ikväll men under promenaden brukar de gå hyfsat :) och de ska bli kul att få gå prommisar utan sammandragningar å grejer sen !:)



Du verkar ha de mesta till bebis ankomst tycker jag, dessutom kommer du vela shoppa massor då den kommit ;D

Jasper var ganska stor han kom så han gick direkt på 56 och stora 50 , han gick ganska snabbt över till 62.. Men som sagt de du har verkar vettigt!:)

Och de är jättebra med någon varmare tröja på kvällarna eller någon sämre dag :)

2012-04-16 @ 14:34:37
URL: http://elinstenbergn.wordpress.com
Postat av: Sophy - Mamma till Ozzy.

Vi fick 3D UL på RUL i v.33, sjukt häftig upplevelse.



svar: Ha några plagg i varje storlek, sen kan du ju alltid handla mer av det som behövs. Man har ju lixom massor med tid att shoppa :P



2012-04-16 @ 14:37:45
URL: http://minbebis.com/blogg/sophys/
Postat av: Linda Olsson

Hihi, min lille plutt hade strl 44 de första veckorna, men de andra barnen kunde bara ha strl 50 en vecka ungefär ;) så det är ju verkligen olika! Svårt det där med kläder!



3d ul är sååå häftigt! Klart värt pengarna! :)



Sv; Tack fina du!! :D

Kram

2012-04-16 @ 14:45:10
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Sanna

Mycket kläder har du ju där på bild så det räcker nog! Vi hade nog inte sådär mkt kläder i så små storlekar varken till Liam

Eller Chloe. :-) sedan är det kul att shoppa när bebis väl kommer och man upptäcker vilka färger/ modeller man föredrar etc.



Storlek 50 hade vi en body/byxa vardera åt dom och det gick bra, gör ju inget att sätta på 56 blir bara lite pösigt och man kanske får vika upp armar och ben i en, två veckor för

Snabbt går det! :-)

2012-04-16 @ 15:05:26
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: Linda -Mamma till Hailie

Gud så mycke kläder :)



sv: Ja de finns en massa att shoppa i bebisväg på Gekås :)

Vi handlade en massa kläder och annat till Hailie sist

o de blir nog en del denna gången med skulle jag tro haha

2012-04-16 @ 16:18:22
URL: http://pinkdiamondandpearl.blogg.se/
Postat av: Tove Lantz

sv: Tack :) Ja vi väntar också en liten pojke.



Det där med kläder och tvätt skall jag ta itu med nu när jag går på gravpenning på torsdag och har all tid i världen hemma på dagarna. Här skall minsann tvättas bebiskläder :)

2012-04-16 @ 16:36:58
URL: http://lillalivetimagen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Din bebis klarar sig nog på det där :) Du märker rätt snabbt om det är något som saknas och vad som funkar bättre och sämre i klädväg. Jag har shoppat en vinteroverall till Elis idag. Nedsatt till 149 kronor från 699 kronor. Det tyckte jag var bra! Blir bra till nästa vinter. Så nu hoppas jag att det blir vinter nästa vinter :)

2012-04-16 @ 17:10:55
URL: http://situationjennyli.blogg.se/
Postat av: minna

Vi hadw jättemkt 56 vilket var tur eftersom hon hade den storleken länge men det är inte helt fel å ha lite av varje. i värsta fall får man spara dem till nästa bebis eller sälja vidare.

2012-04-16 @ 17:23:41
Postat av: Karin

Oj, vad kläder du köpt! Tror inte du behöver köpa något mer förrän han är här. Jag fick barn i juni förra året och det var så varmt, mini hade nästan bara blöja första tiden. Mina barn har varit stora, runt 4 kg vid födseln, så de har bara kunnat ha 50 i några dagar;-)om det nu är så att du behöver mindre storlekar kan du ju alltid handla när han är här istället för att lägga ut pengar på kläder du kanske aldrig kommer använda...



Lycka till!

2012-04-16 @ 17:41:29
Postat av: Linda -Mamma till Hailie

sv: ja tycker inte det är för mycke kläder,de behövs en hel del så man kan byta eftersom det blir en hel del kladd på dom om du förstår va ja menar :) Strumpor kan de behövas en hel del me men sånt där kan du köpa på dig i efterhand om nånting saknas :) en liten tunn fleecejacka kan man ju köpa o använda kalla sommardagar och sen kanske nån luvtröja :)

2012-04-16 @ 18:40:10
URL: http://pinkdiamondandpearl.blogg.se/
Postat av: Renata - gravid v 35

Vilka fina grejer du har skaffat till bebis! Jag är också lite orolig att de kanske sagt fel kön och så står jag där men en jäkla massa rosa :D



Sen tycker jag är svårt att veta iom att man inte vet vad det blir för väder... Så det löser sig nog när man väl är där.

2012-04-16 @ 19:18:25
URL: http://renatas.blogg.se/
Postat av: Alexsandra, i väntan på en liten kille.

Det är nog en pojke ska du se :))

massa fina kläder.



SV: Okej, men 40 min är ju faktiskt inte så farligt att åka tycker ja. oh vad vart de för färg på kaklet? är de köket ni ska kakla ?

kram

2012-04-16 @ 21:20:58
URL: http://alexsandralotman.blogg.se/
Postat av: Sophy - Mamma till Ozzy.

Tackar :)



svar: sorry, menar TUL. Inte lätt med dom här förkortningarna när man inte e inne i det så att säga :P



ett RUL i v18 o ett TUL i v.33 görs fritt.

2012-04-16 @ 22:19:58
URL: http://minbebis.com/blogg/sophys/
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen!

Så mycket fina kläder ni har, jag har inte ens hälften :P Men känns som vi har ett bra basutbud iaf som vi sen kan fylla ut med med färg och roliga kläder när vi vet vad vi får för liten en :)

Skulle också vilja gå på sånt 3D-ul och se vår lilla en gång till men som du säger är det väldigt dyrt och finns inte på så många ställen!

Haha precis, ska alltid finnas någon som ska lägga sig i och har rätt om allt ;)

2012-04-17 @ 10:56:43
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: Emma

Oj, det börjar närma sig för dig, Så spännande! Vi skrev ju i början av graviditeten. :) Jag var precis som du i slutet rädd och kollade olika förlossnings program framförallt läste om massa...sökte till och med på skräck förlossningar! Knäpp som man är!(haha) Men allt går bra ska du se, det kommer vara så värt allt när han är där eran prins. För det är väl en pojk? Kram Emma

2012-04-23 @ 13:20:29
URL: http://emmaiallenkelhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0