Fungerande spis och ny soffdel!

Igår kom de ju en elektriker hit för att kolla på våran spis.
Han kollade igenom de T hade gjort, men allt såg rätt och bra ut. 
Så han prövade att koppla in den. Och pip piiiiip. Så fungerade de. Jätte skumt! Så nu har jag varit arg på IKEA helt i onödan (för denna gång)
De känns toppen att ha en fungerande spis måste jag säga.
Det firades med IKEAS köttbullar och kokt potatis och IKEAS lingonsylt.



Idag är de projekt nr 2.
MIO möbler ska komma hit med en ny soffdel till oss. Våran gick ju sönder efter bara 2 veckor. Vilket INTE är ok. Dock tyckte jag att de var helt onödigt med att komma med en ny. Anders hade lagat den andra, så den fungerade tipptopp.
Grejen är att den nya soffan sökerligen pckså kommer gå sönder, då soffdelen endast sitter ihop med 1 skruv. Hur tänkte de när de gjorde den??
De hade varit bättre om vi fått presentkort på Mio som kompensation.
De borde vi få nu me eftersom vi fått väntat så länge....

Nu har mIo varit här. Den nya soffdelen ska tydligen sitta ihop med 5 skruv istället för 1...

Jag har även skypat med ingela as länge :D
De börjar bli vintertid i Australien nu. Ofattbart att förstå då de nyss varit vinter här.

Nu ska jag snart ta o käka lunch. Jag har även lust att baka, men de finns ingen plats i frysen för sån lyx. Så de blir inte av....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0