Älgar på besök


Ni som känner mej vet ju hur galen jag är i älgar. Varje dag sen vi flytta ut hit så har jg tänkt att en vacker dag måste de ju komma en älg :) Och härom dagen så hade de varit en här på besök. Och idag när jag skulle hämta papper för att torka lite kräks på min axel så såg jag nåt mörkt stort vid äppelträdet. Ja hoppa högt av lycka! Slängde mej efter mobil o systemkameran och smög mej ut på altan och fota dom! Så tufft! Dock är de inte alls skygga av sig.. De här är en mamma med kalv och man vill ju gärna inte komma emellan dom.. Rätt som de va så sprang de iväg. Grannen som bor bakom oss kom gående över gräsmattan... Hon hade precis motat iväg dom från sig för att de förstör äppelträden.. Men de gör inte mej nåt. Ja kan gärna ha de här ;)
Bilden blev lite vingeldingel, ja har dock ingen aning varför...

Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag tycker det är lite otäckt med älgar. Sprang på en i skogen förra månaden med barnvagn och hund. Den tittade lite på mig bara innan du sprang in bland träden igen. Som TUR var!

Svar: Ja speciellt när de är en kalv med.. Då kan kon bli skitförbannad o gå till attack... :S men de är riktigt ståtliga djur :)
Sandra

2012-12-03 @ 18:33:42
URL: http://sanskee.blogspot.com
Postat av: Sanna

Jo, jag har hört det. Ja, visst är dem det :-)

2012-12-05 @ 10:16:30
URL: http://sanskee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0