Oboy vilken dag!

Herregud vilken underbar dag det har varit idag.
I goda vänners lag såklart ;)

Först var de dags för avslutning på babysången.
Lite trist, men i januari drar de igång igen :)

Efter babysången var vi hembjudna till Josefina och hennes son Gustav.
Och dra mej baklänges vad fint dom bor!!! Jag blev helt kär i deras gård och i deras hus.
Helt fantastiskt!!

Vi blev bjudna på supergod taco! Jag käkade så mycket att ja fortfarande är mätt!

Sen blev de massa massa prat och skratt!
À juste, direkt när vi parkerade blev vi uppmötta av Herman. Herman är en orange katt, som va super social!
När vi gick mot huset såg ja att de rörde sig vid traktorerna, och vips kom där en påfågel fram! Haha superkul! Han hette Bobbo ;)

När hennes man kom hem fick vi en guidad tur i fjöset. (Ladugården) där fanns fjällkor, varav en va dräktig, får, ankor, höns och dvärghöns :)

Å jag är så avis! Jag vill också bo sådär med massa djur!

När vi kom hem sen fick Vilgot mat. Palsternack/potatispure och de gick i med god aptit.
Sen lekte vi och myste.

Anders la Vilgot och jag gjorde massa mat. Broccolipure, morotspure, potatis/morot och potatis/broccoli.


Nu längtar jag tills Vilgot ska få smaka :)
Idag fick han mangopuren som jag gjorde igår, när den tog slut blev han jätte jätte arg!
Men så är de. Denna pöjk har fått mitt humör och temperament ;) både på gott o ont kanske :)


Kommentarer
Postat av: Annie

Hej. Va duktig du är att göra mat. Hur gör du och hur fryser du in och förvarar den? Med vänlig hälsning/Annie.

2012-12-17 @ 08:49:01
URL: http://barnlangtan.bloggo.nu/
Postat av: Emelie

Duktig!
Jag ska börja göra olika fruktpureer snart tänkte jag!
Gillar han morot?
Alfons får kväljningar och vill inte öppna munnen för morot. Inte för morot/potatis blandning heller! :P
Allt annat smockar han glatt i sig!

2012-12-17 @ 23:31:00
URL: http://mammaemelie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0