Gravidlista :D

Hur gamla är ni, du och din partner? Jag är 28 och Anders fyller 31 på måndag :)

Hur fick du beskedet att du var gravid? Tog ett vanligt test som skulle visa två röda linjer vid graviditet och det gjorde det.

Och efter nån vecka tog jag ett till fast ett digitalt som visade hur många veckor och då stod det 2-3, vilket beyder att aj då var i v 4-5.

Vilken vecka var du i då? Ca 4-5

Hur reagerade du när testet blev positivt?  Jag blev livrädd för att jag skulle få "mens" = ytterligare ett till missfall..

Hur berättade du för din pojkvän att du var gravid? Jag sa att du älskling, jag är visst lite gravid...

Var det planerat?
MYCKET VÄL!

Hur lång tid tog det för dig att bli gravid? Närmare 3 år.. Efter utredningar, operation och 2 mf..

Var du orolig för missfall? Mer än någonsin!

Vem i er närhet fick veta nyheten först? Först va de såklart Anders. Och efter de Hanna såklart ;D

Hur gick ni ut med det officiellt?
På julafton fick våra familjer veta. Då gav vi dom en bild på UL i en ram. Resten fick veta på juldagen när vi skrev ut de på fejjan :D

Känner du dig redo att bli mamma? Mer än någonsin!

Hur känns det att ha en bebis i magen?
Helt underbart! Väldigt overkligt! Fantastiskt och magiskt!

Hur mycket har du gått upp i vikt under graviditeten? Hitills har jag gått upp 7 kg. Varav 5 kg sen inskrivningen..

Cravings?
Det har varit thaimat och glass.. Nu tror jag inte att de är så mycket...

Gravidkrämpor?
De första veckorna till v 11 var ja katastrofalt illamående konstant. O i v 11 tog foglossningen över och nu är ja ju sjukskriven pga den.. Annars mår jag hur fint som helst. Förutom hormondemonen som kan flyga i mej titt som tätt...

Har ni planerat några namn? Namnen är många men inget är glasklart.

Hade ni lätt för att komma överens om namnen? Hahaha no no no! Vi är långt ifrån eniga :D

Vad tror ni att det blir, en flicka eller en pojke? Vet med 99% säkerhet att det är en liten pojke.

När är bebisen beräknad att komma? 7/7 enligt RUL :D


Kommentarer
Postat av: Hundretards

Var gärna med i veckans blogg :)



http://hundretards.blogg.se/2012/february/veckans-blogg-1.html#comment



Kram!

2012-02-21 @ 18:31:56
URL: http://hundretards.blogg.se/
Postat av: Frida

Vilken härlig lista!

2012-02-21 @ 21:33:57
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: Hanna

<3 jag minns dagen du berättade! Åh, jag blev så lycklig för er skull!

2012-02-21 @ 22:31:45
URL: http://hannapluttpanna.blogg.se/
Postat av: geena

Hei!

Utrolig fin blogg..

Prøver på og lese den hverdag:)



Fint om du hadde tatt en titt på min og kommentert tilbake hvis du vil det:)

www.geenah.blogg.no

2012-02-22 @ 00:00:59
URL: http://geenah.blogg.no
Postat av: curlingmamman

Mysigt :) Vi fick också vänta i 2 år och sen hux flux blev det 3 stycken underbara killar! kram

2012-02-22 @ 05:38:38
URL: http://blogg.amelia.se/curlingmamman/
Postat av: BooBee

oh rolig lista att läsa, blir så glad när jag läser att ni lyckades på egen hand, efter att haft det så svårt!!



I april blir det ju paris i en vecka.. Sen i dec åker jag till grand canaria i en vecka, och i januari 2013 blir det 3 veckor i thailand.. Så mycket att se fram emot!! =)

Och det blir säkert en resa i höst oxå! =D

2012-02-22 @ 21:57:41
URL: http://boobee.blogg.se/
Postat av: Erika

Hej Sandra. Jag trillade in på din blogg igår och jag har nu sträckläst den. Det som gjorde att jag fastnade för den var din presentation om er kamp att bli gravida. Min sambo och jag har försökt i 1 år nu och har med börjat på utredning. Jag har med 2 missfall (tidiga) i bagaget. Har ätit 2 kurer av Pergotime men tyvärr har de inte funkat. Nu har vi uppehåll en månad då vår läkare har semester.



Skulle vara så intressant att läsa om er utredning ni har gjort men det kanske inte är nåt du vill skriva öppet om? Jag skriver inte själv om vårt "lilla problem" men funderar på att ev göra det snart. Att läsa din blogg och att ni faktiskt blev gravida helt spontant ger mig hopp. Kanske händer det mig med?



Stort grattis till er lille pojk i magen. Ser fram emot att läsa mer :)



(Vill du inte skriva om det på bloggen så får du jättegärna maila mig ist. OM det är så att du vill berätta såklart)

2012-05-09 @ 07:56:25
URL: http://erikasjodahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0