Välkommen v 17

Som jag skrev i söndags så traskade jag glatt in i vecka 17 igår. För varje vecka som går känner jag bebis mer och mer. Och varje vecka som går är en rejäl milstolpe. Jag kan verkligen slappna av och njuta av graviditeten, TROTS!!! mina krämpor.
Jag älskar att vara gravid trots foglossning, trots att ja känner mej otymplig och inte får på mej några kläder. Jag älskar´t!


Tycker ni de syns nån skillnad från förra veckan? Inte jag....


Så här skirver 1177 om v 17

Vecka 17

Vanligtvis har man nu gått upp mellan två och fem kilo. Vissa börjar känna av att kroppens slemEtt 17 veckor gammalt foster som är 18 centimeter långt.hinnor blir mer svullna. Läs mer om det i kapitlet Vanliga graviditetsbesvär.

Fostret börjar nu få mer barnlika proportioner. Kroppen växer fort och växer ikapp huvudet. Längden är ungefär 18 centimeter och vikten ungefär 180 gram. På huvudet och ögonbrynen har hårrötterna börjat växa och bli grövre.

Fostret lagrar in så kallat brunt fett i kroppen. Det bruna fettet hjälper barnet att hålla sig varmt efter födelsen. En del av det försvinner så småningom. Nu börjar också fosterfett att bildas av körtlar i huden. Fosterfettet ligger som ett skyddande lager på den ömtåliga huden, så att den inte blöts upp av fostervattnet.


Kommentarer
Postat av: Louise

Hej! Asså vad är oddsen på detta då!? Var inne på lindabloms blogg & kikade runt bland kommentarerna för att hitta någon ny spännande blogg att läsa, klickade på måfå & så kommer jag in här, kände igen dig på bilden & det är väl den Sandra från Ur&skur kursen? :) Magen har växt ser jag! Det är iaf Louise som skriver, om du kommer ihåg mig :) hoppas allt är bra med dig!

2012-01-24 @ 19:04:30
Postat av: sanna -saos.blogg.se

svar Javisst är dom söta ^^ tihi.



Låter kanonbra det. :)

2012-01-24 @ 19:30:40
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: Linda

aww vilken söt mage :)



Sv haha jasså gillar du inte Kitty haha

2012-01-24 @ 19:59:25
URL: http://pinkdiamondandpearl.blogg.se/
Postat av: BooBee

Jag tycker allt du blivit lite större!! Så kul att följa magen!!!

Blir helt pirrig när jag ser magbilder!!

2012-01-24 @ 21:29:54
URL: http://boobee.blogg.se/
Postat av: Daniela

Hihi det är mysigt att vara gravid, trotts besvären och de faktum att inga kläder passar alls =)



Din mage är jättemysig ju =)

2012-01-25 @ 08:09:58
URL: http://smultronblomman.blogg.se/
Postat av: Vannichi

Aww :)

2012-01-25 @ 19:47:57
URL: http://vannichi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0