Välkommen v 18

Idag välkomnar jag v 18... :D Dock tycker jag genast att tiden börjat snigla sig fram. Men de är väl förmodligen för att jag bara går hemma...

Förutom foglossningen mår jag hur bra som helst. Sover dock 12 timmar/natt. Vilket egetnligen är för mycket. Men varför inte passa på när jag kan?

Jag tänker inte bjuda på någon magbild denna gång. Nopp. Jag orkar inte. Istället tänkte ja visa vad vi var och hämtade ut igår på barnens hus :D



Dock fick vi visst en gammal box, då rabattkupongen gick ut 2011 och tidningen också var för 2011. Surt.




Vecka 18

Vid den här tiden brukar den första ultraljudsundersökningen göras. Ofta är det först nu som man som partner på riktigt kan ta till sig att ett barn är på väg. Ultraljud görs för att bättre kunna beräkna när barnet kommer att födas. Som blivande förälder är det lätt att mentalt ställa in sig på det datum för förlossningen som man får. Men man kan aldrig veta säkert och det kan dröja drygt två veckor efter beräknad tid innan barnet kommer.

När man fått ett ungefärligt förlossningsdatum kan man också ansöka hos försäkringskassan om graviditetspenning, som kan tas ut från vecka 32. Graviditetspenning är till för friska kvinnor som har arbeten som är tunga eller innebär andra risker, och därför inte kan arbeta hela graviditeten.

Fostret väger nu 250 gram, är 20 centimeter långt och har börjat lagra på sig mer fett i kroppen. Fingrar och tår börjar se mer färdiga ut och man kan ana alla de små linjer som senare kommer att bli fingeravtryck.


Kommentarer
Postat av: malin

SV: Ja det sve dnog skönt på stackarn ;p



Nej vi tog inte reda på könet, ville att det ska bli en överaskning, men blir ju GALEN på att gå runt och inte veta! Jag trodde i början att det var en tjej, och sen trodde jag att det är en pojke och nu har jag ingen aning, haha. Får glatt vänta och se helt enkelt :)



Nidå, har ni/ska ni ta reda på kön? :)

2012-01-30 @ 12:41:46
URL: http://malineidin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0