En annan vändning av dagen...

Vilken konstig dag de har varit idag.
Eller eftermiddagen tog en annan vändning..
 
I morse gick vi upp, käkade frukost, Anders gick med Zina och jag startade en tvätt. Sen satte vi igång och storstädade hela huset.
Fån källarvåningen till översta våningen.
 
De gick rätt snabbt. De tog 3 timmar tror ja.. Dock fuskade vi.. Vi struntade i att skura golven...
 
Efter städningen var de dax att besöka barnmorskan. Killarna var ute, och när jag roppade in dom kom bara Movitz. Hej puls! Jag blir ju så jäkla nojig!
Men vi kunde inte vänta in honom. Så efter roppat och skrammlat med maten i 20 minuter var jag tvungen att he upp...
 
Vi åkte iväg.
 
Hos barnmorskan va de bra. Jag har nu gått upp till 70 kg!!! Förstå! 70 pannor! De är en halv jag innan jag blev gravid!! Och ändå ser folk bara en "kula".
Hb var på gränsen.. De låg på 117. Och de ska ligga mellan 117 och 135 för att vara normalt...
Blodtryck och sfmått var också som de skulle.. Dock ligger journalen kvar i bilen så ja kan inte kolla...
MEN!
 
När de var dax att lyssna på Lillemans hjärtljud var de inte som de skulle.. I vanliga fall ligger hjärtljuden på 140/145. Men nu låg de bara på 80!!!
Jag fick snabbt lägga mej på sidan för att se om de ökade. De gjorde de. Hon lyssnade ett bra dag och de ökade som de skulle.
Men för att vara på den säkra sidan så ville hon att vi skulle göra ett nytt CTG, för att vara på den säkra sidan, och för att jag fortfarande känner mindre rörelser..
Så hon ringde till förlossningen. (På Södertälje... Mot min fasa...) och vi fick komma dit direkt!
Där möttes vi av en superbra barnmorska. Birgitta. Hon var verkligen toppen!
Hon förklarade så bra och berättade att lyssnar man på bebis hjärta när man ligger raklång på rygg så är de inte ovanligt att man istället får in mammans hjärtljud.
Hon kopplade på mej CTG och allt såg bra ut. Jag hade dock inte alls lika mycket sammandragningar idag... (Då)
Men vad gör de? Allt såg bra ut! En läkare kom in och gjorde UL. Och likaså där såg allt bra ut. Underbart!
Jag var inte så oroligt då, men jag såg blicken på min bm att hon var orolig, och DÅ varjag också såklart orolig. Jag bröjade gråta...
Men sen var de sån lättnad att allt såg bra ut.
 
Nu ska jag, för att öka ytterligare i vikt ;) käka ett Winerbröd :D
 
 

Kommentarer
Postat av: Renata

Men lille lille bebis du får ju inte skrämma upp mamma så!! Skönt att allt var ok och att de är så snabba på att kolla upp sånt.

2012-07-02 @ 23:03:42
URL: http://renatas.blogg.se
Postat av: Alexsandra, nybliven mamma till Nils

Vad läskigt när bm såg orolig ut, de får dem inte göra ju :( . Har du ändrat uppfattning om södertälje eller vill du fortfarande inte föda där?

vad fort tiden går, snart så har du han hära!!

SV: Förstår dig fullständigt, kan inte vara roligt alls hellerr i denna värme. Man längtar ju ihjäll sig också. Men snart så är det eran tur :)

Skönt att allt såg bra ut hos BM iallafall :D kram

2012-07-03 @ 00:06:53
Postat av: Elin-mamma till Jasper & pyret i magen

Jo, vi närmar oss nog bristningsgränsen ;P

Usch då ! Vilken dag du haft!! :(
Tycker din bebis kan komma nu! :)

2012-07-03 @ 00:23:17
URL: http://elinstenbergn.wordpress.com
Postat av: Sanne

Nämen! Buskille du har där inne! ;) Nu får han inte skämma er mer, och snart kommer han väl ut förhoppningsvis. :)
Och i morgon får du nog ett litet paket på posten. ;)

2012-07-03 @ 00:58:21
URL: http://ninna.blogg.se
Postat av: malin - mamma till Stella

Vad skönt att allt var bra ändå! Väntar med spänning på att er pöjk ska titta ut! =)

2012-07-03 @ 01:26:55
URL: http://malineidin.blogspot.com
Postat av: Karin

Usch vad läskigt, tur att allt var bra. Varför vill du inte föda på s-e? Har själv fött 3 barn där och tyckte att allt var toppen. Förstår däremot om man väljer annan förlossning pga att det inte finns någon neonatal. Vilken förlossning har du tänkt föda på?

Hoppas han kommer snart. Jag tippar på att han kommer den 15/7, väger 3560 och är 52 cm.

Lycka till!

Svar: Jag ska föda på Eskilstuna. Jag avskyr södertälje sjukhus överhuvudtaget och har ingen bra erfarenhet av de alls. Dessutom en förlossning som har haft smeknamnet slakthuset är inget som lockar mej.. Sen också för att de inte finns neo..
Sandra

2012-07-03 @ 04:53:02
Postat av: Yohannas.se

Oj, ja men nu får det ju räcka med orosmoment tycker jag! Du föder säkert närsomhelst och "med buller och bång" som alla verkar göra (utom jag)..!

2012-07-03 @ 08:54:12
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Anonym

Förstår att du blev ledsen när bm såg orolig ut! Skönt att allt är bra. Hoppas er lille plutt kommer snart :)

2012-07-03 @ 16:00:09
URL: http://Lisajadeholt.blogg.se
Postat av: Karin

Då förstår jag. Det konstiga är att jag har aldrig hört att det kallas slakthuset och känner massor av kvinnor som fött där. Har tom 2 kollegor som blivit hänvisade t s-e från SÖS och de valde s-e nästa gång oxå för de var så nöjda:-) Ja, ja huvudsaken att man känner sig trygg.

2012-07-03 @ 20:39:48
Postat av: Pernilla

Usch inget skoj med låga hjärtljud men vad skönt att allt stod rätt till =)

Hoppas den lilla snart vill titta ut till er!!

2012-07-04 @ 21:10:13
URL: http://mammatilltvillingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0