Donnan & Ståt

Man skulle kunna tro att vi driver Laxnes utomhus katthem här.
Varje dag är de minst 7 olika katter som ränner runt på våran tomt. Bara idag var de 4 st SAMTIDIGT! Jag undrar om de har gaddat ihop sig.
Jag hade inte brytt mej om de var så att de bara passerade. Men när de skiter i mina rabatter och tror att de äger min mark, då har de gått för långt.
Dessutom vill ja inte ha andra katter här sen när mina börjar få vara ute.. Dom kanske har dåligt inflytande på min oskyldiga pojkar...
Dom kanske också moppsar upp sog så mina hamnar i bråk? Stackars Vegas, han kommer förmodligen aldrig klara sig utomhus... Han som är så rädd för allting...
Jag hoppas de kommer hålla sig i närheten iaf. Och inte ränna över till grannen och skita. De är inte ok.
De är inte ok vad de än är för djur.
Som hunden som pissa på vårat hus häromdagen. INTE OK!
Jag vill inte ha andras djur på min tomt. Och ska de mot förmodan vara här så vill jag absolut inte ha deras skit varken i rabatten, PÅ huset eller grästmattan.
Vem vill ha min skit i sina rabatter?
Hoppas de blir bättre när vi sätter upp staket runt hela alltet. Visserligen e de ju bara ett skutt över för katterna...


Ett djur som är ok att ha på tomten (än så länge) tills de fäller av sina äckliga fästingar är rådjur. Dom är så sjukt fina och rofyllda att titta på.


Han börjar bli lite ruggig nu när vinterpälsen är på väg av.. Dessutom ser han mycket smalare ut än vad han gjorde för några veckor sen. Men de har väl också med pälsen att göra...
Tänk när han tappar sina glassiga horn.

Efteråt kom Donnan. Hon är lite mer försiktigt och tittar sig gärna en extra gång runtomkring...



Dom här 2 spatserade utanför köksfönstret i morse. Helt utan rädsla.
Dom brukar vara på våran tomt. Jag har gett dom namnen Donnan och Ståt.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vi har ett ENORMT kattproblem på vår tomt och vi köpte för ett par år sedan en dyr soffgrupp för 20 000 som katterna har kissat ner. Du blir inte kvitt lukten även om du tvättar 2-3 gånger per sommar. Usch! Så obehagligt! Jag vill inte heller ha lillan ute för de är inte direkt skygga så man är ju rädd att de hoppar upp i hennes vagn när hon sover. Tråkigt då vi har en så pass fin altan med skydd mot solen (iom att balkongen ligger över).



Jo vi har också hört lite historier och så. Men jag frågade på UL liksom hur pass säkert det var och VARFÖR det indikerade på tjej. Då såg hon med kameran underifrån och där var det tre prickar och då är det en tjej. Så det kändes väldigt övertygande. Men herrejisses så jag hade blivit chockad om det nu visade sig vara kille. Men utifrån graviditetssymptomer etc så ska det också vara tjej. Med tanke på att jag tappade 7-8 kg första månaderna pga hemskt illamående lär tyda på tjej för de som väntat killar (som jag vet om) har absolut inte varit så dåliga som jag varit medans de som väntat flickor varit lika risiga som jag (typ). ;-) Men vi får se, absolut spännande men lite scary då vi har allt klart och allt är i rosa HAHA!

2012-03-15 @ 11:44:27
URL: http://passionforpoison.blogg.se/
Postat av: Sasha

Rådjur är så mysigt att kolla på :) MEn usch, skulle inte vilja ha massa djur på tomten, förstår om du blir lite irriterad över det.

Sv; Haha! Fast på Sture går ju bara filmer som den vi såg så liksom inte direkt någon popcorn film :p Fast jag ville ändå ha popcorn :D

2012-03-15 @ 16:10:44
URL: http://sashas.se
Postat av: Pamela

Så fina rådjur, håller med dig där...de är fina att titta på! o usch för fästingar!!! Det är med blandade känslor jag ser framemot att flytta till hus. Tror inte våra killar skulle klara sig, speciellt inte Goofy, han blir rädd föra allt och ingenting. När det plingar på dörren springer stackaren och gömmer sig bakom kuddarna.



SV: Ironiskt nog var det en mindre lägenhet haha .Det lustiga dock var att jag bara 2 dagar innan erbjudandet kom tänkte " nu borde vi få ett erbjudande" o rätt som det var damp det när i brevlådan. Blev bara så paff, som om nån högre makt hörde mig. Ok, låter lite flumm nu hehe

Kram

2012-03-16 @ 11:26:21
URL: http://mauselie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0