Att vägra flaskan..

Idag på Bvc hade Vilgot bara gått upp 75 gram på en vecka. Hon var inte orolig för de, men när jag berätta om våra nätter som börjar ta på mina krafter, så tyckte hon att vi skulle börja med tillägg på kvällen. 
Jag hade gärna gjort de, om de inte var så att han vägrar flaskan.. Imorn ska jag in till Gnesta, då ska jag köpa napp till avent flaskan jag har till pumpen o se om de fungerar med den.. 
Annars skska få låna en av Nina och en annan av Josefina.
känns så sjukt dyrt att köpa massa olika flaskor o så är de ändå ingen som fungerar.. 
 
vilgot väger nu 7140 gram och är 69 cm lång :)
idag har han vänt sig från rygg till mage flera gånger :) 
 
mitt fina allt! Min ögonsten! Du får de jobbigaste timmarna att bli som bortblåst när du tittar på mej med dina blåa vackra ögon.
jag älskar dej över allt annat! 
 

Kommentarer
Postat av: Jos

Hihi då har adrian passerat honom viktmässigt :p han vägde in på 7170 gram idag :) och bara 64.5 cm lång :p

2012-11-14 @ 21:06:08
URL: http://barajos.blogg.se
Postat av: Nina

Ja nu har ni en egen luggen hejarklack som hejar på med Vilgot och flarran :)

Stora killen ;)

Kram kram å tack för idag

2012-11-14 @ 22:23:29
URL: http://sinisalo.bloggplatsen.se/
Postat av: Renata

Prova aventflaskan det var den som funkade för oss. Fast det tog ca två månaders träning... Ett försök om dan! Nu tar hon även mam :)

Kram

2012-11-15 @ 08:21:18
URL: http://renatas.blogg.se
Postat av: Sarah

Lite lugnande ord. Min son är 5 mån och två veckor och väger mindre än din son. Har snittat 70 g i viktuppgång senaste månaden. Han får tillägg på kvällen, 180ml, och inte ökar han mer för det tyvärr. Fast bättre sover han.
Det tog två jäkla månader att få han att ta flaskan. Kämpa på och truga varje dag :-) han blev asförbannad när jag stoppade in flaskan men jag vyssade och pratade lugnt och tillslut efter många veckors kämpande gick det. Nu blir han helt tokig när jag gör i ordning flaskan på kvällen. Helst ska den i innan pulver är i ;-)
Lycka till och ge inte upp. Prova att skruva åt hårt, det gillade min son. Han ville inte att det skulle komma för fort. Eller ha lite varmare eller kallare. Snart hittar du vad som fungerar bäst för er!

Svar: Tack snälla du för dina tips och lugnande ord :) Jag prövade att skruva den hårdare idag o värma den lite mer än finger varmt. O då åt han!! Dock va de nig vara en engångs grej, för sen har han vägrat flaskan..
Prövade avent nu o de gick bättre så får se hur de blir :)
Sandra

2012-11-15 @ 08:23:40
Postat av: Elin - mamma till Jasper & Axel

Jo, de kan ju vara bra att testa olika flaskor :)

2012-11-15 @ 17:33:41
URL: http://elinstenbergn.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0