Underbara söndag!

Innan vi åkte till julmarknaden idag så visade Måns sina fina bilar för Vilgot..

Han hade en sin åkte runt och spelade Calcutta med dr Bombay :)
När vi närmade oss Södertälje kom vi på att vi behövde äta lunch.

Så vi tog driven på McD, sen satt vi på parkeringen och käkade.. :)
När vi, efter marknaden kom hem hit så hoppade Måns ner o badet.. :)

Vi käkade taco. De blev dock väldigt spontant då pappa blev lite sen..
Efter maten fick Vilgot lite äpplepuré av morfar :)

När dom sen åkt hem så badade Vilgot och fick flaskan. Idag dög även den nya aventflaskan :)

Jag kör tvärtom, istället för att ge bröstet först så ger ha flaskan först, men de är bara tillfälligt.. De är för att ja vill att han verkligen ska vänja sig med flaskan..
Juste, igår köpte jag 2 pyjamasar till Vilgot. På Lindex i nynäs.. Super! De hade 2 för 150:- o i vanliga fall kosta dessa 129kr st.
Så de va super tycker jag!

Fina va?!


Kommentarer
Postat av: Nina

Fullproppad dag med skojigheter!

Vad kul att Vilgot äter så bra både puré och flaskan :) Duktiga killen!

Btw jättefina pyjamasar, speciellt snobben :)

Kram kram

2012-11-25 @ 22:32:41
URL: http://sinisalo.bloggplatsen.se/
Postat av: Linnea

Lät som en toppenhelg! Hoppas bara snön kommer snart så man får lite mer julkänslor. :-)
mums med äpple! Kan inte du berätta lite hur ni gått tillväga med smakisar och så? Mängder? Tips? Har en liten född sex veckor senare och det är så kul att gå in här och läsa om 'nästa' fas för oss. :-)

Svar: Vi började ge honom gröt, första 2-3 dagarna blev de bara ett par teskedar, (Tänk på att de inte är så mycket som åker ner i magen) Vi körde med banan gröt. Han verkligen älskar den! efter 4-5 dagar ökade jag portionen till ett par matskedar, och evefter en vecka åt han en hel portion ca 1-1,5 dl.
Då la jag även till fruktpuré på gröten.
Nu äter han olika fruktpurer och han fullkomligt älskar de! När gröten är slut blir han skitförbannad :D
Men jag tror jag ska vänta lite till tills han får "rikigt" mat :D
Hoppas allt går bra med din "lilla" :D
Sandra

2012-11-26 @ 00:21:53
Postat av: Mia

Verkar som att Vilgot uppskattade att Måns visade sina fina bilar. Roligt att det börjar gå bra med flaskan och så fina pyjamaser du hittade.

2012-11-26 @ 11:54:25
URL: http://mia11.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0