Tårar och ont i hjärtat

Med sorg i hjärtat och tårar i ögonen har jag nu lagt ut mina fina fyrbenta killar på blocket...
De svider i hjärtat att veta att jag nu har gjort de.
Men de känns inte rättvist. Dom får inte den kärlek och uppmärksamhet som dom är vana med.

Jag skaffade dom för att vi inte kunde få barn. Jag ville ju ha nåt som jag kunde lägga ner all min kärlek på.
Dom har fått massa kärlek och uppmärksamhet. Men nu när Vilgot kommit så får ju han all uppmärksamhet.
Katterna är för mej en stressfaktors. Jag är så nojig hela tiden att de ska lägga sig på honom..

Jag hoppas de kommer till ett fint hem som är fullt med kärlek där de får vara ute och jaga.


Kommentarer
Postat av: Lotta, klädtokig småbarnsmamma!

Så var det här med... förstår känslan!

2012-10-15 @ 16:34:10
URL: http://www.lillgrodanskrypin.blogg.se
Postat av: malin - mamma till Stella

Åh förstår hur det känns. Vi har tagit samma beslut om våra katter men har inte kunnat lägga ut de på blocket än :/ Kram på dig!

2012-10-15 @ 17:15:05
URL: http://malinforsell.blogspot.com
Postat av: tess

Åh :( Jag vet hur det är... Vi har ju två hundar, men jag känner att jag inte orkar, eller hinner med dem nu när vi fått barn :( Men som tur är så är mina svärföräldrar helt galna i hundarna så de bor där tillsvidare nu. Fr se hur länge jag känner såhär...

2012-10-15 @ 18:13:57
URL: http://mymiracle.blogg.se
Postat av: Jenny Karlsson

fin blogg!
va gärna med i veckans blogg som du hittar hos mig!
direktlänk: http://www.nattstad.se/jkaarlsson?id=4421111
kram

2012-10-15 @ 19:45:10
URL: http://www.nattstad.se/jkaarlsson
Postat av: Daniela - En tvättäkta pojkmamma ;)

åh vad sorligt =( Men jag förstår dig samtidigt!!! <3

2012-10-15 @ 19:59:13
URL: http://frudaniela.blogg.se
Postat av: Eleonore

Förstår att det känns tungt att behöva sälja katterna som är som små bebisar för er. Men bättre att de kommer till ett hem där de får all uppmärksamhet igen, ett kärleksfullt beslut!

2012-10-15 @ 22:48:36
URL: http://fikamed.wordpress.com
Postat av: Sannah

Jag både förstår och inte förstår..
Livet förändras och man vill sina Älsklingar väl.. Men man får nog räkna med att prioriteringarna ändras utan att behöva ta bort katterna och att kärleken till ett barn är högre . Vid barn nummer två kommer tiden också att förändras men då får man anpassa sig till det också.

Om man skall hårdra, kolla på blocket.. Folk är ofta inte intresserade av vuxna katter. Att man ofta tycker de är fina är för att de har en personlighet och man haft dem sedan små (söta). Men för andra är det bara en ospeciell katt. Snart är din kille större. om en månad så greppar han säkert efter katterna och då kommer de inte ens gå nära efter det. Tycker tyvärr folk ger upp för lättvindligt på djur. Först var det dina barn, men nu har du nåt bättre och ditt behov har ändrats. Då rimmar det illa och säga att det är för katterna. För de trivs nog att bo ihop, mysa när det väl finns tillfälle och bara få vara en del av det gamla. Det är ju allt de känner till?

Svar: Om du sköter ditt så sköter jag mitt. Jag vet väl bättre än dej vad som är bäst för katterna och min familj?
Eller?
Annars kan ju du ta dom.
Jag gillar inte besserwissrar som ska lägga sig i andras liv.
Tror du att de var ett lätt val att lägga ut dom där? Tror du jag inte kollat med folk jag känner om de kan ta dom?
Egentligen struntar ja i vad du tror. Jag gör vad som känns bäst för mej och så att katterna får de så bra som möjligt!
Sandra

2012-10-16 @ 11:41:53
Postat av: Nathalie

Hej! Gud vad fin blogg du har, jag la till den på bland mina favoriter,hehe :)
Du får gärna kolla in min blogg om du vill, jag skriver om träning, inspirationer, drömmar och min vardag. Lämna gärna en kommentar om vad tyckte dessutom :) Kram

2012-10-16 @ 14:27:01
URL: http://naathalieekstrom.blogg.se
Postat av: Sannah

Jag både förstår och inte förstår..
Livet förändras och man vill sina Älsklingar väl.. Men man får nog räkna med att prioriteringarna ändras utan att behöva ta bort katterna och att kärleken till ett barn är högre . Vid barn nummer två kommer tiden också att förändras men då får man anpassa sig till det också.

Om man skall hårdra, kolla på blocket.. Folk är ofta inte intresserade av vuxna katter. Att man ofta tycker de är fina är för att de har en personlighet och man haft dem sedan små (söta). Men för andra är det bara en ospeciell katt. Snart är din kille större. om en månad så greppar han säkert efter katterna och då kommer de inte ens gå nära efter det. Tycker tyvärr folk ger upp för lättvindligt på djur. Först var det dina barn, men nu har du nåt bättre och ditt behov har ändrats. Då rimmar det illa och säga att det är för katterna. För de trivs nog att bo ihop, mysa när det väl finns tillfälle och bara få vara en del av det gamla. Det är ju allt de känner till?

2012-10-16 @ 17:19:44
Postat av: Sabina (ännu en besserwisser??)

Kan inte annat än att hålla med Sannah. Skönt att fler är av samma uppfattning.

Du kanske inte ska ha en blogg om du inte kan ta kritik. Det är något man får räkna med när man delar sitt liv på Internet.

Ditt inlägg om katterna är ganska provocerande och det förvånar mig inte att du fått en sådan kommentar från Sannah.

Svar: att du kommenterar gör mej inte förvånad. Ja hade hoppats du skaffat ett eget liv istället för att bry dej om mitt och ditt EX! Men uppenbarligen är vårat liv mer intressant än ditt. Men hoppet är de sista som överger en sägs de och de verkar stämma. Vad gäller katterna är väl minst av alla ditt problem. Och ang kritik har jag väl bara gett svar på tal?!
Sandra

2012-10-16 @ 18:00:04
Postat av: Sarah

Men tänk så här, Vilgot är bara liten en kort stund till. När han börjar röra sig och intressera sig för katterna så tror inte jag att de vill lägga sig hos honom. Vi flyttade över vår son till eget rum med öppen dörr och var rädda att våra katter skulle hoppa upp till honom. Men debhar respekt för vår bebis. Tänk så mycket glädje Vilgot kommer ha av katterna om något år. Tror inte dina katter märker av att ni inte ger dem lika mycket uppmärksamhet som förut så länge ni pratar med dem och klappar dem/myser då och då. Att bara finnas nära katterna visar ju att ni är kvar hos dem.
Detta är vad jag tror, inte tycker att du ska göra:-) i och med att katterna har betytt så mycket för er så känns det trist attgöra sig av med dem. För oss fungerar det utmärkt att ha två kissar och en 4,5 mån. Han har precis fått upp ögonen för dem och älskar att tittat på dem :-) lycka till oavsett hur ni gör!

Svar: Grejen är att de ute bara är de, ena katten slår mot Vilgot när han ligger på golvet eller sitter i bilbarnstolen.. Som de är nu och har varit vågar ja inte lämna Vilgot för att tex gå in i köket o fixa nåt. Just för att dom lägger sig på honom eller "klappar till" honom..
O tiden till att kela med dom finns inte. Ja blir bara irriterad på dom när dom hoppar upp o lägger sig på mej när ja har nåt i knät (dator som te) så
De blir att ja istället lägger dom nån annanstans..
Sandra

2012-10-16 @ 19:23:57
Postat av: sandra

Uach vad trist. :/ Bara hoppas att jag ska slippa ta det beslutet med Payaz. Ännu går det bra, trots att han är lite avundsjuk. Men han har aldrig visat eller försökt något mot Noah, bara varit lite klumpig.

2012-10-16 @ 20:43:29
URL: http://majsandra.wordpress.com
Postat av: Sarah

Åh, okej då var det ju ett problem där att de inte har respekt för honom. Ena katten slog mot vår son när vi kom hem från bb, men så får de hörde han skrika sprang de iväg och kom aldrig tillbaka till honom. Hoppas det löser sig för er :-)

2012-10-16 @ 21:02:18
Postat av: jos

Tråkigt att det inte fungerar med katterna :-( känner oxå dåligt samvete att katterna inte får lika mycket uppmärksamhet som innan Adrian kom men försöker prata med dom och klappa på dom när tillfälle ges,mest för min egen skull tror jag. Hade problem i början med hankatten som gärna ville ligga i spjälsängen både med och utan bebis. Som tur var har han aldrig legat på Adrian utan bara legat tätt bredvid Adrians rumpa eller kommit fram och slickat Adrian på örat när han ammar :-) och honkatterna bryr sig inte ens om Adrian utan håller sig undan, så jag är jätteglad att jag numera kan slappna av gällande katt-bebis ekvationen men hade nog tagit samma beslut som du om jag kände mig orolig för vad katterna tar sig till. Även om det gör ont i hjärtat så måste man ju göra sånt som är jobbigt om situationen kräver det. Hoppas du hittar ett fint hem till.dina pälsklingar :-)

2012-10-18 @ 12:15:52
URL: http://barajos.blogg.se
Postat av: Sabina

Tänker inte argumentera emot ditt svar då du inte har något vettigt (eller nytt) att komma med. Dessutom säger du emot dig själv.

2012-10-20 @ 18:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0