Skallröntgen remiss

Idag 10.15 skulle vi infinna oss på Bvc. Vilgot hade fått en extra tid hos läkaren för att kolla huvudet.
När vi var på 2 månaders koll så frågade jag varför hans huvud är så snett.
Hon förklarade att de troligtvis var för att han ligger mest på den sidan. Vilket stämmer väldigt bra. Han vill alltid ligga åt de hållet.
Vi fick olika rekommendationer som vi skulle följa, tex att vända honom i sängen så han låg med fötterna på huvudänden.
Allt för att han ska ligga på andra sidan. Han ligger ju åt andra hållet också och har inga problem med de.. Men han föredrar att ligga åt andra hållet.. Han kan ha legat så i magen också och känner mer trygghet åt det hållet..
 
Vi har nu gjort allt som stå i vår makt och lite till för att följa de.. Men de har inte hjälpt.
 
SÅ idag var vi där. Läkaren förklarade huvudet som att de är olika isblock, som rör sig. Ibland kan de hända att "isblocken" sitter fast i varandra och då inte kan flytta sig.
Hon var inte alls orolig för de här men skickade ändå en remiss för en ev skallröntgen på nyköping.
 
Jag är inte heller speciellt orolig utan tror som hon att de kommer gå tillbaka av sig själv. Men bättre att kolla en gång för mycket...
De jag däremot är orolig för är om Vilgot kommer bli sövd. Man måste ju ligga blixtstilla och de är ju omöjligt att få en 2 månaders bebis till att göra de...
Jag vill verkligen inte att han ska bli sövd... Då kommer han ju inte få äta nåt. Och får han inte äta..... Ja då är de en inte alltför glad bebis vi kommer ha... De kommer bli rena skrikfesten då... De är DET jag är mest orolig för!
 

Kommentarer
Postat av: behiye

ställ gärna några frågor i min frågestund! http://behiye.blogg.se/benny/2012/september/fragestund.html#comment

2012-09-17 @ 13:30:18
URL: http://behiye.blogg.se/benny
Postat av: åsa

Du ska nog inte oroa dig för det. Min Valle har fått göra många undersökningar då han har problem med njurarna. Sist gjorde vi en röntgenundersökning då han skulle ligga stilla/sova under hela undersökningen han klara sig fint i hela 45min. ett tips är ta med napp ,ett mjukisdjur eller filt något som brukar få han att somna. De brukar ha jätte bra kuddar bebisar kan få ligga på som kramar om. Så det är väldigt sällan de söver om jag förstått det rätt. Sen när de ser att de är en bebis så brukar de vara jätte snälla. Sist fick vi komma till sjukhuset tidigare för att koppla dropp och sätta en infart i handen där de skulle spruta in kontrasten. Man brukar få ganska utförligt berättande kallelse om vad och hur de ska göra . men jag vet att man oroar sig för allt när man är där men det brukar flyta på bra.

2012-09-17 @ 18:07:07
URL: http://mrs-voorhees.blogspot.se/
Postat av: Alexsandra

Åh, så söt bebis. Jättefin blogg :)

2012-09-17 @ 18:55:07
URL: http://lovephotoalexsandra.blogg.se
Postat av: tess

Det är nog ingen fara ska du se, men det är som du säger: hellre kolla en gång för mkt än en gång för lite :)

2012-09-17 @ 19:01:29
URL: http://mymiracle.blogg.se
Postat av: Malin

Men lilla hjärtat, hoppas ni slipper sövning!

2012-09-17 @ 19:39:56
URL: http://onewayforward.blogg.se
Postat av: Tilla

Sv: Jasså hade ni. Ja det namnet är super fint. Ja faktiskt, nu när du säger de så. :) Men ni hittade ju ett annat väldigt fint namn å. :) Allt går bara bra. För er? Jo da, de har vi. De flyter på bättre och bättre i villket fall. :)

2012-09-17 @ 22:37:20
URL: http://tillaandersson.blogg.se
Postat av: tess

Man ser ju ofta dessa saker på barn som tex ligger enbart på rygg att de är väldigt platta i bakhuvudet. Mina barn har legat mycket på magen vilket inte förespråkas men de har sovit bäst så och de har heller inte fått några synliga olikheter i skallen. Jag tycker du gör helt rätt som kollar upp om du är orolig och det är fantastiskt bra att de tar dig på allvar och kollar upp det och även lugnar dig.
Ang undersökningen kommer det säkert gå bara bra, de söver säkert lite lätt och tar er på morgonen då han kanske har sovit under natten, om han nu inte äter så ofta nattetid.... och det är klart det är jobbigt att gå med en hungrig liten kille men det är en gång och det kanske ni klarar då...

2012-09-18 @ 19:54:45
URL: http://tess701.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0