Vilgot 10 veckor

Jag kan inte förstå hur jag har klarat mig i alla år utan denna fantastiska son.
Vad gjorde man innan man fick barn och framförallt, vart la man all tid??
Idag blir Vilgot 10 veckor och de har varit de absolut 10 bästa veckorna i hela mitt liv. Utan tvekan!

Dagen i ära har Vilgot invigt sina Converse och varit riktigt fin! Han har får många kommentarer för sina fina kläder :)

min tuffing!

Vi åkte hemifrån 9.40 imorse. Lite sena men vad gjorde de?
Vi skulle på föräldrarträff på Bvc. Vi var ca 10 st. De äldsta barnet var född i april tror ja...
Vilgot var iaf i mitten nånstans.. Men med hans nya längd var han nästan ett helt huvud längre än de flesta 5 månaders bebisarna :D
Vilgot väger numer 5930 gram och är 63 cm lång :D

Bvc sköterskan blev jätte snopen att han hittat sina händer ;)

Sen då... Jag fick prata med en sköterska om knölen i min armhåla.. De slutade med att ja fick en tid kl 14 till läkaren... Så för att slå ihjäl tid i Gnesta gick jag till Apoteket, biblioteket och sen fikade jag.. Sem bibblan igen för att byta en blöja...
Tillbaka till vårdcentralen ville hon att ja skulle få penicillin, men eftersom de går över i bröstmjölken och jag inte riktigt förstod vad läkaren sa, tackade jag nej till de.. Istället fick jag penicillinsalvor.. Men asså.. De är inte lätt att få salva att stanna kvar i en armhåla...

Efter läkarbesöket var de dax för besök till destriktssköterskan.. Ja skulle få andra sprutan mot TBE..
När ja va klar där var klockan närmare 15.30 och jag va tvungen att dra till Apoteket igen!

Sen hem och slappa med Vilgot.

 


Kommentarer
Postat av: Tilla

Så söt! Har en son här hemma på 6v. En liten Vincent. :)

2012-09-13 @ 00:23:07
URL: http://tillaandersson.blogg.se
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen

Finaste Vilgot! Visst är det otroligt med de små, vad har man gjort resten av livet innan de kom liksom hur klarade man sig? :P
Det går kanon med lägenhetssökandet, vi ska skriva på kontrakt nu för en bostadsrätt i Haninge. En 4 på 90 kvm så vi får ett sovrum till Elsa och sen ett extra rum till ev syskon :)

2012-09-13 @ 08:36:01
URL: http://fikamed.wordpress.com
Postat av: Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Jenna - inspiration | foto | personligt ♥

Ja tiden går fortare än vad man tror. Och plötsligt så är han bara 4 år gammal och man saknar bebistiden väldigt mycket :P

2012-09-13 @ 22:09:18
URL: http://thisismydestiiny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0