It´s my birthday :D kusinträff & koka snö

Igår va de som ni alla vet nyår, de firade vi här i Lillstugan.
Till en början var de bara familjen och min farbror. Vilgot var såklart finklädd! :)
 
 Vi käkade middag, till förrätt blev de räksoppa, och till varmrätt blev de oxfilé och råstektpotatis och massa vitlök.
Sjukt gott!
Precis när vi käkat klart kom min faster med familj in och vi fikade och umgicks.
Jag drack 3 st alkoholfria Carlsberg.
Och vid 00.00 slaget gick vi ut och skålade i bubbel. Faktiskt drack jag ett halvt glas bubbel när klockan närmade sig 1 gick jag och la mej.
Dödens trött.
 
Imorse vaknade jag, av skönsång... Eller?! Mamma och pappa kom med  frukost på sängen och Anders och vilgot hängde på...
Dock är de "som vanligt" när jag fyller år.. Jag vill ha frukost på sängen och sen äter jag ändå den nere vid bordet.. Ja vill ju borsta tänderna innan ja äter.
 
Innan vi käkade så fick vilgot gröt. Och när vi åt frukost fick han en majskrok. Den fastnade dock i hans näsa, men de bekom inte honom, utan han var glad som vanligt :D Men de såg himla gulligt ut.
Efter frukost var de dags att göra tårtorna. Den äran fick anders, jag hoppade in i duschen och gjorde mej klar.
 
Sen kom mina kusiner. En efter en. Dock fick jag och pappa åka till Järpen och hämta kusin Lisa..
När vi kom hem vaar hela huset fullt med folk! De var länge sen huset var så fullt med folk. Både barn och vuxna.
 
Vilgot tjusade Lisa. Rikitgt ordentligt. Han fick tillochmed flaskan av henne :D
 
 
Vet ni vad jag fick av Anders?! På torsdag ska vi åka till ett hotell i Åre som heter Copperhill. Där ska vi spaa och sova en natt. Mamma och pappa ska ta Vilgot den dagen/ natten... Hur ska jag klara mej? ;)
Jag blev så sjukt glad så jag blev alldeles tårögd :D
 
Vilgot blev så trött under kalaset så han somnade :D
 
Pricken över I: et var att vattnet tog slut. De är egen brunn här, och nån pump eller vad de va hade gått sönder, så vi fick inget vatten..
Lyckat, då dagen i ära var så sjukt mycket disk efter allt kalasande....
 
 
Men med min brilljanta idé hämtade vi in snö som vi kokade, silade och diskade i :D De funka super. Pappa och Jessica åkte till min farbror Nisse och hämtade dunkar och pet flaskor med vatten så vi kan spola i toan och allt därtill..
Nu ska jag gå och knoppa. Jag är galet trött!
Imorn kanske vi far till badet. Storsjöbadet. De blir premiär för Vilgot att bada i badhus :D

Kommentarer
Postat av: Nina & Noel

Åh låter som om ni har det toppen!
Omgiven av de man har nära och kär. Och imorrn väntar något riktigt riktigt skönt!
Ha det bäst! Det förtjänar du tjejen.
Grattis än en gång och kram

2013-01-01 @ 22:20:32
URL: http://sinisalo.bloggplatsen.se/
Postat av: Micke

Grattis på födelsedagen!!! :-)

Önskar dig en god fortsättning på nya året! :-)

2013-01-01 @ 22:46:41
URL: http://loveliferock.blogg.se
Postat av: Sotnosen!

Man tager vad man haver! ;) smart!

2013-01-02 @ 08:46:35
URL: http://lillgrodanskrypin.blogg.se
Postat av: Annika

Grattis i efterskott!! Smart att ta in snö och koka! :) Ha en fin dag. Kram

2013-01-02 @ 13:21:24
URL: http://Gazet.se/annikatheens/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0