Som i en ding ding värld

På torsdags kväll började ja må lite illa.. Men trodde att de va för att jag var så sjukt trött! Så ja gick och la mej.
Vaknade till flera gånger o trodde ja skulle behöva spy. Men ja intala mej själv att ja inte alls behövde de, tills klockan blev 23.30.
Då blev de ett faktum och ja kuta in på toan där ja tömde magsäcken rejält.
Ja väckte Anders så han fick ta Vilgot och jag fick flytta in i Vilgots rum.
Där och på toan tillbringade ja hela natten.
3.30 spydde ja sista gången och vid 5 tiden drack ja lite vatten som ja fick behålla.
Ja är livrädd att ja ska ha smittat Vilgot. (Och Anders)
Men än så länge är de pigga!
Anders var en ängel igår. Jag hade aldrig klarat de här utan honom.
Han tog hand om både mej och Vilgot. Åkte och storhandlade, tvättade och plockade.
Ja fick äntligen blåbärsoppa! Och de smakar aldrig så bra som när man är magsjuk!
Idag kunde han inte va hemma från jobbet. Och eftersom ja fortfarande smittar fick ja lite småpanik. Hur skulle vi göra nu? Men de löste sig. Anders tig med sig Vilgot till jobbet :)
Gissa vem som kommer charma alla kunder ;)

Igår sov jag hela dagen. Ja vaknade korta stunder, men somnade om ganska fort igen.
När klockan blev 20, sa ja godnatt till Anders och somnade. Vaknad dock vid 00.30 av att Vilgot var hysterisk ledsen, han hade förmodligen drömt nåt.
Sen vaknade jag igen 4.15. Pigg som en lärka! Låg då vaken 1 timme innan ja lyckades somna om.
Nu ligger ja här, huset ekar tomt och jag är fortfarande isolerad i Vilgots rum.
Längtar tills imorn. Då ska hör saneras! Ja ska tvätta sängkläder och hänga ut täckena och kuddarna på vädring och gå lös med ytdesinfektion, tian ska skuras med klorin!
Sen ska ja be till de högre makterna att alla magsjukebaciller aldrig mer kommer att sätta sin fot hos oss!

De finns inget värre än magsjuka! Jag önskar inte min värsta fiende de.. Eller jo, en förresten.. :)

Ja blev så jäkla besviken när ja fick magsjuka. Tanken va att vi skulle åka och bada med Vilgot igår. Vi skulle även åka till mamma o pappa för att fira mamma o syrran som fyllde år i onsdags och idag..
Nu får de bli nästa helg. Då fyller även Måns år. Stora lilla killen som blir 4 år <3 så en 3 i 1 dag :)
De som är jobbigast och gör så ont i hjärtat är att ja inte får träffa Vilgot. Jag saknar honom så ja gråter.
Vi har som tur är "pratat" via FaceTime :)


Kommentarer
Postat av: Jos

Usch vad jobbigt :-( många som åkt på magsjuka denna vinter. Vi har än så länge klarat oss hela familjen! Peppar peppar!

2013-01-26 @ 11:12:51
URL: http://barajos.blogg.se
Postat av: Mia

Vilgot uppskattade nog besöket på Anders jobb, saknade dig nog väldigt mycket. Hoppas det nu håller sig borta

2013-01-26 @ 14:13:06
URL: http://mia11.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

De är ju ändå försent för dom eftersom de smittas redan innan!

Svar: Tänk att de inte är så. De smittas under tiden man har de och upp till 48 timmar efteråt. Vissa fall 72 timmar efteråt.
Sandra

2013-01-26 @ 17:17:57
Postat av: Anonym

De är ju ändå försent för dom eftersom de smittas redan innan!

2013-01-26 @ 17:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0