Bloggdejt i Hufvudstaden!

Imorse hade ja ställt klockan på 7.30. Dock hade Vilgot precis somnat om just då på min arm så vi snosa.
Dock snosa vi lite väl länge. Närmare 8.30...
Stressen härjade mesans ja samtidigt försökte att låta bli.

Ja hade som tur var förberett de mesta redan i gårkväll.

Jag och Vilgot skulle nämligen ta stora tåget (sj) in till stan Stockholm ( lika bra att skriva de för mååååång verkar tro att ja menar Södertälje...)
Vi skulle nämligen på dejt med Eleonore och hennes lilla E.
Vi hade supertrevligt!
Vi gick till kungsan där de var "smaka på Stockholm" nu. Underbart! Massa folk olika sorters mat, sol, och solkräm. Den blandningen får mej att tänka på utlandet :)
Vi stannade vid ett taco-hak och käkades varsin nacho med guacamole och en till som ja inte kom ihåg namnet på men de va gott! Dock ALLDELES för starkt för mej! Ja är en funnits när de gäller stark mat!
Vi promenerade lite, satte oss på en park där barnen fick krypa runt samt käka jordgubbar. Vilgot torkade glatt av sig på mig så jag hade mer röda byxor än de va bäriga ;)
Sen blev de lite shopping och fika.
Medan vi fikade kollade ja tågen. Enligt sj hemsida skulle nästa tåg inte gå förrän 16.55!! Ja skulle få vänta 2 timmar!
E & E åkte hem och ja gick för att köpa biljett. Då kom de upp att de gick massor med tåg!
Ja köpte biljett o 20 minuter senare satt vi på tåget på väg hem efter en toppen dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0