Arg, oense, glad, trött, besök, IKEA, svamp och grilla

Jag kan inte begripa att dagarna ska rusa iväg så här snabbt! Är de verkligen lagligt? Ska de vara så här?
De är redan tisdag. Snart onsdag. Huset är inte på långa vägar färdigmålat, och hallprojektet som vi drog igång har vi blivit lite oense om.. Så där står de still... Pizza valvet är iaf borta och golvet är lagt. De glädjer mej.
En sak som deffenitivit INTE glädjer mej är den hemska, hemska, hemska strukturtapeten so finnes där! Den är hemsk, och jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur man nångång ens satt upp den! D emåste ju mer eller mindre varit under pistolhot.. Nåt annat kan ja inte tänka mej.. Kankse en blind som ville känna tapeten..
Den är vedervärdig och jag fullkommligt H A T A R den!
Jag vill ha typ pärlspont i hallen. Hur snyggt skulle inte de bli... De skulle bli grymt! Men ack så mycket jobb! Nä men istället så bredspacklar vi hela hallen... Mindre jobb? Absolut inte. Blir de bra? Nähäää!
Varför gör vi de? Minst jobb för att bli av med skiten.. Dock är de nog bara jag i huset som stör mej så mycket på de....
En annan sak jag stör mej på är köket vi hittade på IKEA i våras. Vi vill ha DUVBO. MEN igår läste min vän AK att den skulle utgå inom kort.
När jag sedan satt på IKEA och sökte efter den kom den aldrig upp. Anders ringde då dom och fick höra att de har utgått. i april. Jag tror personen som han pratade med ljög. För när vi var där och tittade på köket så stod de inget om Utgår inom kort... Vilket de borde gjort.
Jag är arg! Äntligen när vi hittat ett kök som vi båda gillar så ska de försvinna. CRAP!

Från en sak till en annan...
Igår var familjen Glimtoft/ Jonsson här på besök.

Dom kom vid 13 tiden. Då grillade vi sen lunch på en gång... Sen fick alla paltkoma.. Vi drack kaffe i soffan och Amanda somnad i min famn. Underbara unge!


När hon vaknat efter sin nästan 1 timmes sömn käkade hon och sen busade vi...
Precis innan dom skulle åka hemmåt så gav hon mej en present... Då menar ja inte brakarna hon släppte lös under eftermiddagen... Nää ja menar den gigantiska spyan som jag fick över mej, min tröja, min filt, mina shorts och på mitt nya sofföverdrag....
Men är man så här söt så gör de ingenting ;)


Idag har vi haft Jonas på besök. Han hjälpte till att måla huset lite. Sen grillade vi sen lunch, käkade och drog ut i skogen... Dock nästan utan svamplycka. De gjorde mej ingenting, då de skulle blivit jag som skulle fått rensa den.. De tackar ja gärna nej till, men vet att de inte blir gjort om inte jag gör de.....
När jonas hade åkt gick vi ut och fortsatte måla.... Snart är 1 sida helt klar :D

Så de blev ju en liten sammanfattning av de närmaste dagarna... Vi har som sagt fullt upp här hemma :D

Kommentarer
Postat av: Josefin

Kika in och var med i utlottningen av en valfri vara från gniztra!

2011-08-10 @ 01:35:04
URL: http://reloadmee.blogg.se/
Postat av: Hanna

hahaha. Du är rolig du! Nån blind som har satt upp de :) Förstår att ni är oense för killar kan inte föreställa sej slut resultatet i huvudet och därför blir de inget bra så länge dom inte heter Simon och Tomas. ;)

2011-08-10 @ 02:26:55
URL: http://hannapluttpanna.blogg.se/
Postat av: Erika(jyringen)

kanske lite sent att tipsa om det men det finns en tapet som man kan ta upp över en strukturtapet å så blir väggen slät igen...tror den heter spakeltapet,kolla med en tapethandlare dom vet helt säkert :)

2011-08-11 @ 08:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0