Loppisfynd!

Idag när kaffet var uppdrucket klädde jag på mej och åkte in till Gnesta en sväng.
Jag gick in på en loppis vid en av bodarna. Men ganska snabbt gick jag ut därifrån. Det var rörigt och ägaren var rätt otrevlig.
Jag gick ist'llet till den stora loppisen. Jag var fortfarande på jakt efter mina kaffefat. Där fanns de för tiokronor styck.. Men när ja sen kom till kassan med faten och en form (som ja ska göra ett betongfat av) så behövde ja bara betala 50 kr för allt :)



Efter loppisen åkte jag till Hemköp och handlade.
På väegn hem svängde jag in på ytterligare en loppis. Den där jag var förut, den gamla ladan.
Där hittade jag 2 plasthinkar, vilket alltid är bra att ha :) En zinkhing som var trasig i botten, men de gör inget, den är fin ändå. Och så köpte jag en Mårbacka pelargon :)

Den rosa. Än är den rätt liten, men ja hoppas den växer till sig snart :D

Juste! Jag hittade även 2 gamla burkar. Vanilinsocker och bakpulver i plåt. Dom är helt fantastiska tycker jag!

Jag verkligen älskar små gamla plåtburkar! Jag vill ha fler!

När jag kom hem satte jag mej på kökssoffan och vilade lite... Hjärtat gjorde sina hopp.. När jag hade vilat klart var de dax att ta tag i tvättningen av bilen... Invändigt och utvändigt. Nu glönser Sivan som aldrig förr :D

Kommentarer
Postat av: veronica johansson

det är så kul med loppisar och man hittar alltid en massa fynd :) dom har bakluckeloppis vid hagstumosse i gnesta på måndag :)

Önskar dig en fin kväll

2011-07-15 @ 21:42:19
URL: http://blogg.mama.nu/wavva/
Postat av: neli

åh va roligt med loppis =) älskar sånt!



tack =) jag älskar dem! dör lite inombords varje gång jag tittar på dem haha.



haha ja du är inte ensam om att hoppas att vädret ska bli bra. enligt smhi ser det inte så ljust ut =( fan, jag vill ha sol och värme igen så man kan njuta och ligga ute och sola så man kan få lite färg. är så jävla blek!



åh vet precis vad du menar.. så himla jobbigt när det gäller hundpassning och sånt. min mamma vill skaffa hund så himla mycket, men dem åker på semester varje år och det skulle vara problem med vart man skulle lämna hunden osv.. hemlandet är serbien, men jag är rumän =) haha låter kanske lite krångligt, men så är det!

kram

2011-07-15 @ 22:08:07
URL: http://iamsofashion.blogg.se/
Postat av: evelina

SV: haha ja de är något med x-box och killar, min gubbe kan fan inte slita sig.



Bor med gubben min utanför sthlm på lidingö, o jobbar inne i stan med kundsupport. Du?

2011-07-15 @ 22:14:02
URL: http://evelinasjavlablogg.blogg.se/
Postat av: neli

haha ja verkligen =) älskar second hand och sånt med =) superkul. man kan verkligen hitta en massa bra saker ibland =)



ja man får hoppas att solen tittar fram snart så man kan ligga ute och njuta lite =)

kram

2011-07-15 @ 22:25:32
URL: http://iamsofashion.blogg.se/
Postat av: Erika(jyringen)

vilka härliga loppisfynd..blir ju sugen själv att fara ut på ngn loppis....tycker annars du kan bjuda mig till stockholm så kan vi fynda tillsammans...lr så kan du komma ner till kbh då du har semester nu :D



2011-07-16 @ 20:48:44
URL: http://jyringen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0