I Gnestas skogar och vagnen!

Igår när vi vaknat och gjort oss klara drog vi iväg in till tokstan.
Jag skulle lämna urinprov för att utesluta urinvägsinfektion, och efter de skulle vi fixa födelsedagspresenter till alla som fyller år, har fylllt år och tagit studenten.
Många presenter blev de.

Efter de åkte vi hem till Zina och umgicks med henne en stund innan de var dax  att sätta sig i bilen och åka till Ripsa...
Anders äldsta syster har flyttat ner dit från Kramfors. Jag tycker de är superkul! Då kan man träffa henne oftare än vad man gjort förut. Dessutom är de bara 4,5 mil från oss.
Dock de längsta 4,5 milen... De tog 40 minuter att åka därifrån igår.. De är typ bara småvägar dit. Grusvägar och små slingriga vägar.
Men fyyy vad mysigt de var!! Huset var superfint!

Vi började med att käka middag när vi kom. Vi hade köpt med oss från Vita Villan i gnesta.
Efter de fick Madde och Elina sina presenter :)



Anders försökte hjälpa till med nån anten grej. Jag busade med Elina.
Efter de var de dax att fika. Vi hade med oss rabarberpaj som jag gjort och vaniljsås. Riktigt gott! Sen var de hög tid att åka hem.

Där på vägarna mellan Aspa och Björnlunda fick vi oss en liten chock och ett smärre skratt när vi såg 3 fårskallar på vägen :) De hade rymt från hagen.
Man fick se mycket på vägarna där.
En påfågel, en jäkla massa hjortar och sen fårskallarna :)



En supermysig dag!

Idag vaknade jag vid 8.00. Solen gassade in i vårat sovrum och de finns knappt nån luft där inne, då vi måste ha dörren stängd för att inte djuren ska komma in..
Vi vill inte ha de i sovrummet och ännu mindre i sängen...

Jag gick upp, käkade frulle, mata djuren och släppte ut killarna och Zina.
Jag tänkte att jag skulle ta mej an att klippa gräset... Jag har ingen aning om jag skulle orka med de, men ja tänkte att jag skulle ge de ett försök.
Jag drog fram åbäket och råkade köra på en stor snigel med skal. BLÄ! Direkt efter de trampade jag i nåt halt. Va fan va de?? En kopparödla! Fyy så äckligt! Jag tog mej ett steg bakåt och de blev återigen halt under skon. En hundskit!!
Va faan! DÅ började jag undra om de verkligen var meningen att ja skulle ge mej på klippandet..
Men skam den som ger sig. De är min envisa norrländska sida som sätter till.
Jag klippte och de gick faktiskt bra. De kändes helt ok. När ja var klar med den lilla plätten ringde syrran. Vi pratade lite och sen drog ja åbäket till den andra sidan.
Då vägrade den starta. Den ville inte alls sammarbet och tillslut var jag tvungen att ge upp.
Nu undrar jag om de var ödet som sattes in, eller om de så enkelt är att soppan tig slut.

Anders sa att de fanns en grändunk där nere. Får se om jag orkar mej på de igen...

HÖR OCH HÄPNA!!! Vet ni vad som hände mej idag (Trallar på sången ni vet...) Dom ringde från babyproffsen! VÅRAN VAGN HAR KOMMIT!!!! ÄNTLIGEN!!! Bara 1 månad försent!!

Nää nu ska Zina få göra sina behov.

Ha de!

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Det var på tiden! Grattis eller vad man ska säga :) nu är det fritt fram för bebis att komma :) kram!

2012-06-07 @ 12:31:48
Postat av: Renata

Åh äntligen har vagnen kommit!! Nu får du ju lägga upp lite bilder på den =)



kraam

2012-06-07 @ 13:03:54
URL: http://renatas.blogg.se/
Postat av: Sasha

Vilken lycka att ni fått vagnen :)

Verkar som gårdagen var mysig för er :)

Sv; Ja verkligen, sen sällskapet var ju inte helt fel heller ;) lite spontant sådär, hihi.

Kram

2012-06-07 @ 15:15:26
URL: http://sashas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0