En del av semestern

 
Nu e de bara lite mer än 1 vecka kvar på Anders semester. De känns tungt! 
Vingar dockmändå hunnit med en del..
Vi har blamerat i Turkiet i 1 vecka. Vi bokade resan på onsdagen och åkte P torsdagen.. Vi var i side på ett all inklusive hotell som mer eller mindre var som en hel by. Perfekt med småbarn! 
Vi hade de verkligen toppen. Dock var de skuggan som gällde. De va ju ruggigt varmt, och eftersom jag är gravid och inte vill riskera att få fula pigmentfläckar så kändes skuggan rätt självklar! 
Flyget gick superbra! Jag som i vanliga fall är så sjukt flygrädd kände mej faktiskt nästan helt kolugn! 
På vägen hem vid landning hade jag till och med Vilgot i knät ;)

På hotellet innan vi skulle åka kändes Vilgot fruktansvärt varm. Febervarm. De blev bara värre o värre för varje timme som gick och när vi satt på planet ville han bara sova och blev helt superprickig över hela kroppen.
När vi kom hem hade han 39'6 i feber.

Dagen efter, på fredagen ringde jag 1177. För att senare ringa vårdcentralen. Febern var då borta men prickarna hade blivit värre.
Där fick vi bara svaret att avvakta. Vi skulle dessutom avstå Noels kalas pga ev smittrisk.

På kvällen hade febern kommit tillbaka. Men vi avvaktade. På söndagen fick vi komma till primäjouren i Nyköping och träffa ytterligare en läkare. Då hade Vilgot även fått blåsor under fötterna.
Hade de inte varit för att vi varit i Turkiet så hade jag tippat på att de bara var höstblåsor. 
Dom tog olika prover och allt såg bra ut. Vi fick svaret att det var höstblåsor.
Jahapp bara att ge Alvedon och vätska.

På måndagskväll packade vi in oss i bilen för att bege oss till Jämtland. Där hade vi tänkt vara i 2 veckor. 
De blev dock bara 1,5 vecka. Så just nu i skrivande stund sitter vi i bilen på vg hem. 
Ångest över att åka hem. Jag fullkomligt älskar att vara i Lillstugan. Jag fullkomligt älskar att vara där uppe i huvudtaget. Mentaliteten på folket är betydligt bättre där!
Sen att jag har största delen av min släkt där gör ju såklart sitt.

Mamma o pappa va också där. Jag älskar att umgås med mins föräldrar! De gör Vilgot också som busat massor med mormor och morfar :) dessutom blir de en väldig avlastning att vara med dom.. ;)

Vi åkte förbi Betta idag. De e därför vi fortfarande inte är hemma. Vi tar de piano och stressar inte hem. Skönt. Ett tag tänkte vi stannat i Sundsvall och tagit in på hotell men vi ångrade oss. Så istället stannade vi där och käkade på en kinarestaurang :)

Innan vi åkte mor Kramfors så stannade vi i Östersund. Jag blev under veckan totalt förälskad i ett par kängor/boots. Så jag var såklart tvungen att stanna o köpa de ;) 

Här kommer lite bilder från våran semester ;)
 
Dom finaste i världen! Mina kärlekar!
 
 
 
V 15 på bildensbildens
 
 
 
Lillstugan
 
Ny kärlek 
 
Jag i farmor. Lika? Många tycker att vi e de :)
 Glad kille vid tännforsen 
 
 En tam ren som hette Rudolf (såklart)
 
 
 
 
De här vae gårdagens inlägg då de va strul att ladda upp bilder..

Kommentarer
Postat av: Elfina ♥

oh va mkt roliga kort.. ja du och farmor är helt klart lika!! ser ut att ha mysts en hel del i sommar.. ♥

2013-08-16 @ 21:34:14
URL: http://elfinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0