Vilgot 8 månader

Idag blir våran stora lilla kille 8 månader!
Lixom varje månad tycker jag att tiden går alldeles för fort, och de är något jag aldrig kommer vänja mej vid.

Jag önskar ofta att man kunde stoppa tiden en aning, samtidigt som jag älskar att se hur han utvecklas och hur han lär sig nya saker.

Igår flyttade ju Vilgot ut till eget rum och de gick faktiskt lika bra som jag trodde :)
Han sov så oroligt precis när vi skulle g o lägga oss vid 22 tiden, då fick han en flaska och sen somnade han om. Ja tror att de kan ha med att han inte åt så mycket välling vid sänggåendet..

Sen sov han och vaknade inte förrän 3.15. Då hade han kissat igenom sin blöja och ville ha mat.
Ja vet inte vad vi ska göra med dessa jäkla blöjor. Vi använder Libero nr 4 och på nätterna är de nr 5 som gäller. Men nu ska vi byta till pampers- dry, i hopp om att de inte ska läcka!

Sen vaknade han inte förrän 6.30 i vanlig ordning. De är hans nya grej.. Jag är inte alls lika glad i den nya gomorron tiden..
Anders tog honom då, och kom över med han till oss. Dock somnade han inte om.. Inte förrän 7.40 sen vaknade han 8.10 igen... Då gick vi upp. Käkade frukost och lekte :)

Nu är de farmen som gäller ;)


Kommentarer
Postat av: Elin - mamma till Jasper och Axel

Vilken skillnad de kan vara!

På Axel läker de aldrig igenom och ändå äter han ersättning (180ml ca) 2-3ggr mellan 21-08.. Skumt !

Men de är visst väldigt olika från barn till barn.. :)

Kanske ska skriva att vi använder libero (5). Tycker mer pm liberos, men smaken är ju som baken :)

2013-03-04 @ 20:32:36
URL: http://elinstenbergn.wordpress.com
Postat av: Elin- mamma till Jasper och Axel

Jo, de är ju värt och prova, håller med är lite dumt att dom stoppat i det.
På Jasper har de läkt mer än Axel men de har som gått i perioder, då han druckit mer och så :) ganska logiskt kanske ;)

2013-03-04 @ 20:43:28
URL: http://elinstenbergn.wordpress.com
Postat av: Elfina ♥

sötis.. åh en teddykompaniet gunghäst. lyx!

2013-03-04 @ 20:50:02
URL: http://elfinas.blogg.se/
Postat av: Mia

Vilken skillnad det kan vara, fint rum han har

2013-03-05 @ 09:42:20
URL: http://mia11.bloggplatsen.se
Postat av: Hanna

Jag har också haft bekymmer med läckande blöjor på mina barn, och bytte till Willys egna märke. Inte haft en läckande blöja sen dess! Ett tips bara.

Svar: Tack! Måste pröva! Gillar Willys egna märke faktiskt :) Tack snälla du!
Sandra

2013-03-05 @ 19:17:30
Postat av: Sanna

Vi använder i princip enbart Willys egna och dom är toppen! Inte bara för att dom håller torrt, utan för att dom är sjukt billiga också!

Svar: Jaa dom är sjukt billiga.. Vi köpte derar byxblöjor en gång, men som alla byxblöjor läcker för vilgot.. Men funderar på att köpa deras vanliga.. Jag har hört fler som säger att de är likvärdiga med liberos och de är ju bra.. Synd bara att de inte är svanenmärkta....
Sandra

2013-03-08 @ 16:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0