Idag har de varit en väldigt kreativ dag h...

img_2775 (MMS)

Idag har de varit en väldigt kreativ dag här hemma. Anders har klippt gräset och kört in massa ved. Tro nu inte att jag bara legat på sofflocket o latat mej. Nää de är långtifrån vad jag har gjort. Jag har faktiskt bakat. Smultronpaj och en dubbelsats med vaniljbullar! De blev några kanel också. Men bara typ 10 st. Totalt blev de 76 st bullar! Så nu hoppas jag att de finns plats i frysen... Jag frågade mamma idag vart min huslighet kommer ifrån. Hon var tydligen likadan när hon var yngre.. Denna kreativa dag är långtifrån slut. Jag tvättat, har vikt tvätt och snart ska vi fixa muren. Grannarna har erbjudit sig att låna ut cementblandaren. Egentligen har vi ingensomhelst lust att göra de nu. Men men, likabra att få de gjort! Nu är de slut på fikastunden och dax för arbete!  Nästa år ska jag nog ha som nyårslöfte att lära mej koppla av och ta de lugnt. Men de blir då. I år har jag alldeles för många bollar i luften. O är ja klar med en så skaffar jag mej en ny boll :) jag gillar när de händer saker och har väldigt svårt att bara sitta o göra ingenting.


Kommentarer
Postat av: veronica johansson

Det låter som om att du pratar om mig :)

jag är precis lika dan.

och du! dom där bullarna såg riktigt smaskiga ut ::)

önskar dig en fin dag. kram

2011-07-04 @ 09:59:50
URL: http://blogg.mama.nu/wavva/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0