Snacka pajkastning ;)

Igår när vi var ute med Zina hittade vi massa smultron.

Iår är ett riktigt smultronår! Jag fick tips av min ena kollega att jag skulle göra smultronpaj.
O vad passade då bättre än att göra de när vi ändå hittat så mycket.

Efter smultronpajen var gjord passade jag även på att nyttja våra rabarber. Så jag gjorde en rabarberpaj också. Men den får Anders ta med sig till jobbet imorn.
Tanken var även att jag skulle göra bullar, men de va verkligen inget bakabullar väder, så ja skippade de... Istället fixade jag middagen, så den var bara till att värma nu på kvällskvisten ;)
De blev spenat och fetaostpaj ;) hahaha paj paj paj. Här va de pajer... :D

Anders var riktigt skeptisk till den pajen, då de var spenat i. MEN den var rikitgt god! Till o med han gillade den!

Jag har även skördat en del rädisor idag... Dock äter varken ja eller A dom. Men ja ska ta med mej till jobbet o se om de är nån som vill ha... Jag köpte en fröpåse med olika sorter i. Rätt kul tycker jag som gillar färg!


Vi har även varit ute i skogen idag en sväng för att titta efter gulisar.. Men de fanns inga där... Vi har hittat i skogen vid oss och vid ena sjön redan! Men tydligen är de ett svmpår i år....


Nu ska jag ut och plocka in lite sallad tills imorn. Hoppas ni haft en superbra dag!
Juste, jag har även gjort 4 st rabarberblad idag.. Jag har dokumenterat hur man gör, men de lägger jag upp imorn ;)

Kommentarer
Postat av: Zandra - Äkta.

Jasså, har ni redan hittat kantareller? De är ju helt sinnesjukt! Fan vad kul, ska fan ut och leta då :)

2011-06-26 @ 21:36:56
URL: http://zandies.blogg.se/
Postat av: Micke

MUMS!!! :-)

sv:

Maria tackar! :-)

2011-06-27 @ 00:06:53
URL: http://loveliferock.blogg.se/
Postat av: Erika(jyringen)

meeen du är ju helt tokig hur har du hunnit med och orkat allt det där?

och jo jag är liiiite lätt störd men det är väl inget dåligt :P

2011-06-27 @ 10:05:50
URL: http://jyringen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0