Dumma sammandragningar!

Anders är iväg och jobbar idag. De är däckbytarhelg.
Trist tycker jag som är hemma hela dagarna och längtar så efter helgerna när vi kan umgås, och mysa.
Jag vaknade 5.30, då trodde jag attt Anders hade förspvit sig. Men de hade han inte. Straxt efter ringde hans väckarklocka.
Jag låg och vände och vred på mej. Jag kunde inte somna om. Lilleman dansade jitterbugg på min kissblåsa, men jag orkade verkligen ite gå upp och kissa.
Tillslut somnade jag om, och även så lilleman.

Jag vaknade inte förrän närmare 10. Då gick jag upp och käkade fil. Sen ledsna jag på hur de såg ut här hemma. Drog ett varm med dammsugaren.
Våran hund har även börjat löpa. Vilket jag tycker är fruktansvärt äckligt. De ligger bloddroppar lite överallt.  Men hon har blivit så mycket bättre på att tvätta sig och göra rent på sina blodfläckar. Men en del missar hon ju.
De jobbigaste är att min mage är alldeles för mycket ivägen för att jag ska kunna böja mej ner och torka.

Efter dammsugningen var jag tvungen att sätta mej ner. Fick lite obehagliga sammandragningar så  jag behövde vila, och de gjorde jag tillsammans med twitter och kaffe.


Hur söta är de inte, i vanliga fall brukar de vara Zina och Movitz som gör allt tillsammans. Men denna gång va de Vegas och Zina som låg och mös i solen. De roligaste är att de ligger precis likadant :D

När jag hade vilat klart satte jag våran stora och lilla kastrull på plattan, likaså vattenkokaren.
Sen gick jag ner och hämtade gilvmopp och skurhink och väntade på att vattnet skulle bli varmt. Sen skurade jag golven.
Återigen fick ja sammandragningar, så nu är de färdigfixat för idag. Nu ska jag bara sitta i soffan och göra ingenting!
Jag måste lyssna på min kropp! Men de är så svårt! För när jag inte känner av foglossningen tänker jag att nu ska jag passa på att göra de här och de här och de här. Dumt! För sen vet jag att jag inte kan röra mej.

Jag måste även komma ihåg att dricka mycket vatten då jag får så mycket kram och sendrag i ben och fötter. Speciellt på nätterna.

Nää nu ska ja ta en macka!

Kommentarer
Postat av: Jouline♡

Vad roligt att du gillade att läsa den utmaningen om oss, den var väldigt rolig att göra :) Samt var kul att vi har samma speciella låt^^ Kram och hoppas du och bebisen i din fina mage mår bra :)

2012-04-14 @ 14:45:29
URL: http://stylebyjouline.blogg.se/
Postat av: Magdalena - nybliven mamma

Hade ett par från hm och dem gick sönder efter en vecka-jävla skit material! Sen köpte jag ett par på Ullared och dem höll. Men vanliga funkade också precis som du säger. Däremot tyckte jag dom tryckte på blåsan ibland :) Ta det lugnt med dammsugaren annars kommer smärtan ikapp dig!

2012-04-14 @ 15:11:54
URL: http://barbaskon.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv; Hahaha, nu va du rolig :P Ja det är jätteskönt att fått tillbaka sängkammaren för oss själva ;)



Ajaj, inte kul med sammandragningar! Du får ta det lite lugnt vännen!

Kram

2012-04-14 @ 15:13:25
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Sasha

Med detta väder ute behöver man inte göra mycket, du har ju ändå hunnit göra en hel del :)

Sv; Han migrän gick över igårkväll som tur är, men vi har en lika mysdag idag som vi hade igår :)

Kram

2012-04-14 @ 17:48:02
URL: http://sashas.se
Postat av: SemonieOfSweden - Hårborstens bästavän

Idag är det 100 år sen Titanic sjönk till botten på norra Atlanten! Ska du kolla på filmen eller tänka lite extra på dom som dog?

2012-04-14 @ 19:07:45
URL: http://semonieofsweden.blogg.se/
Postat av: ♥Love mamma till Oliwer och gravid med tvillingar♥

Jag såg att du också haft en jobbig resa frams till graviditet med utredningar och missfall.



Jag har också gjort det, fick 4 missfall efter Oliwer när vi försökte med syskon nu är vi gravida igen för 5:e gången och nu med dubbellycka..tvillingar.



Hoppas allt är bra med er

kram

2012-04-15 @ 08:07:06
URL: http://treblirfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0