Välkommen v 29- magbilder

Idag välkomnas v 29 här :D Underbart! 11 veckor kvar till beräknad förlossning. Men mycket kan hända. De är få som tror att jag kommer gå över tiden. Likaså jag.
Jag tror babyboy kommer komma för tidigt.
Men jag hoppas att han stannar tills han är klar.

En sak som jag är en aning ororlig för är att lilleman ligger med fötterna neråt och huvudet uppåt. Jag vet att han har god tid på sig att vända sig. MEN! Som förstföderska finns de mindre plats i magen, vilket gör att barnet "ska" fixera sig tidigare än för icke förstföderskor. (Ja alla bessewissar, som ALLTID har rätt, jag VET att de är normalt!!) DET FINNS ALLTID DOM SOM VET BÄST. NI KAN KNIPA! JAG BEHÖVER ITNE ERA ÅSIKTER!

Så här ser jag ut en dag som denna... Eller gjorde, när vi var iväg... Som den undre bilden är jag klädd nu..
Snygg kombo va? Gröna byxor och en orangerandig tröja :D








Så här skriver 1177 om v 29 :D
Ett 30 veckor gammalt foster som är 41 centimeter långt.

Vecka 29

Fostret väger nu runt 1400 gram och är ungefär 40 centimeter långt. Det är tillräckligt stort för att kunna sparka på revbenen och även slå mot urinblåsan. En del kan sparka så hårt att man blir öm under revbenen.

Ännu behöver fostret inte vända sig med huvudet nedåt eftersom det fortfarande finns gott om plats att ändra läge.

Fostret kan drömma nu. I undersökningar har det visat sig att fostret har perioder av drömsömn


Kommentarer
Postat av: Jouline♡

Tack så mycket :) Åhh vilken rar mage du har, så fin så fin! Ja du får ta långa vagn promenader sedan när sötisen kommit :) kram!

2012-04-15 @ 22:00:32
URL: http://stylebyjouline.blogg.se/
Postat av: Magdalena - nybliven mamma

:) att få kläder till liten är så kul och det är så mkt roligare att handla barnkläder än kläder till sig själv! Åh, Ullared! Dit är det ju ett rent nöje att åka även om man inte alltid hittar det man vill så är det en sjukt rolig utflykt! Va rädd om dig, min erfarenhet av foglossning är att smärtan alltid kommer i efterhand-dumt nog. Man rör sig lätt för mycket då. Isak låg med huvudet neråt från v.32, håller tummarna för att er kille lägger sig tillrätta snart :)



2012-04-15 @ 22:33:08
URL: http://barbaskon.blogg.se/
Postat av: Elin - mamma till Jasper och pyret i magen

Du har så fin mage !:)

Tack så mycket. Jo, jag blev såklart nöjd med grejerna :)

Koftan är min mammas hos köpte den på en butik i byn som säljer mkt vero moda kläder. Tror att de var en vero moda kofta. :) den är jätteskön och mysig för stora magar så jag var tvungen att låna den av hon idag ;)



Hoppas att din bebis är vänd eller snart vänder sig :)

2012-04-15 @ 23:09:35
URL: http://elinstenbergn.wordpress.com
Postat av: Sophy - Mamma till Ozzy.

Jäklar vad magen har vuxit nu :)



Jag hade oxå skit mkt sammandragningar redan från v.22 nått. Och han kom ju i v35+6. Men det va bara skönt att slippa en månad till som preggo hehe.



Får hoppas han vänder sig snart :)

2012-04-16 @ 09:48:17
URL: http://minbebis.com/blogg/sophys/
Postat av: Sanna

Grattis till den nya veckan :)

Jag var också väldigt orolig för att bebis skulle ligga i säte fortfarande, men för en dryg vecka sedan vände H*n på sig och ligger nu fixerad - då i vecka 34 :) Jag själv trodde att den skulle ha fixerat sig ett par veckor tidigare, men det verkar ha fungerat att vända sig ändå!

2012-04-16 @ 10:27:47
URL: http://sannaerikakarlsson.blogspot.com/
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen!

Finfina magen :D Man ska lita på sin magkänsla, alla graviditeter är ju olika. De som kommer med alla "råd" kan ju bara tala av egen erfarenhet men vet ju inget om din :) Själv har jag 10 veckor kvar nu, gisses vad tiden går snabbt ändå!

Det är bra, man ska klaga så att de ändrar boxarna, de måste ju inte att de inte kan fortsätta med samma innehåll som blir oaktuellt :)

2012-04-16 @ 10:44:35
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: Sara - Sebastians mamma & väntar lillasyster

Fin mage du har, första barnet? Grattis! :D

2012-04-17 @ 13:41:40
URL: http://saraeedstrom.blogg.se/
Postat av: malin

Sv : Ja hon är hur mysig som helst :) Förstår verkligen att du längtar, men nu är det inte långt kvar :D



Och va stor magen har blivit nu! UNderbart :)

2012-04-17 @ 22:26:18
URL: http://malineidin.blogspot.com
Postat av: Elin - mamma till Jasper och pyret i magen

Jo, de vet jag :) käkade ju förra graviditeten med :)



Jag tar nifirex då de var de BM tyckte jag skulle käka och då behöver jag bara komma ihåg 1 gång per dag ;)

Men jag tycker de är verkligt blääää! :/

2012-04-18 @ 20:08:47
URL: http://elinstenbergn.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0