En underbar vaggvisa

När jag var liten så sjöng min mamma ofta denna låt för mej. De är en vaggvis och den är så fin.
Nu har jag lärt mej den och sjunger den för Lilleman.. Den är så himla mysig ♥
  
 
Lillemans dag är slut
Leken är nu förbi
Kinden är het
Och blicken matt
Mor tror du jag får besök i natt?

Har jag varit snäll hela dan idag?
Det är inte så lätt må du tro!
Mamma, säg till John Blund att jag varit snäll
Och be att han kommer i kväll

Mamma, tror du att John Blund vill komma nu?
Jag har lagt mej nu och väntar kära du
Mina händer har jag tvättat
Lagt om tummen som jag stött
Och jag känner nu att jag är ganska trött

Jag vill drömma samma dröm än som i går
Du var liten kära mor och jag var stor
Tänk vad du var rädd för katten
Men jag trösta dej en stund och då somna du
Och sedan kom John Blund

Och då somna du
Och sedan kom John Blund
 
Är den inte fin så säg?

Kommentarer
Postat av: Penny

Men gud vad härligt :) Novah var jätte krånglig med sömn pga magen :/ vi körde minifom droppar och dom hjälpte lite sen lista vi ut en efen lösning som funkade alldles utmärkt för henne :)

2012-08-08 @ 00:24:19
URL: http://Pennylicious.blogg.se
Postat av: Wilma ♥

Hejhej.
Checka in, kommentera & följ gärna min blogg.
Jag gör jätte gärna bloglovinbyte, så det är bara att säga till i min blogg.
~ www.wilmaronnertz.devote.se

Jätte fin blogg förresten!
Ha det grymt!
Kram, Wilma. ♥

2012-08-08 @ 01:25:19
URL: http://www.wilmaronnertz.devote.se
Postat av: tess

Ja så fin så jisses.... väntar så på att Malou ska få sin lill* snart... tionde september går tiden ut men de kan ju bli när som helst nu ju.

Jo tack allt är okej med oss här...

2012-08-08 @ 08:59:09
URL: http://tess701.blogg.se
Postat av: Mikaela

Jättefin visa!

Sv: Ja det är verkligen trist, men det löser sig väl får man hoppas. Håller på för fullt med jobbsök nu.

2012-08-08 @ 18:33:02
URL: http://valkommenhemtilloss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0