Julklappar i massor!

Igår firades Vilgots första julafton med dunder och brak.
Både Vilgot och jag fick superfina julklappar!
Ja Anders med såklart!

Jag fick de absolut finaste skalet av Vilgot ;)

Här är en del av Vilgots julklappar. Dom som han fick av faster/ farmor/ farfar är inte med på bild..

Han fick bl.a. Denna supersöta pippimössan ( även raggisar och vantar i samma mönster) 

En resesäng som invigdes samma kväll eftersom vi sov över där

Här är mina helt underbara julklappar!

Jag är såå jäkla nöjd! Nöjd med allt! Älskar tröjan med stjärnan! Från Hanky dory, som ja fick av min fina syster <3 Vattenkokaren är med temperaturinställning, vilket är alldeles perfekt eftersom Vilgot säkerligen kommer dricka välling iaf till han är 3 år... O nu när han får ersättning så går de pissnabbt att värma. Jag använder inte micron pga alla bakterier som den innehåller..

Kommentarer
Postat av: Malin

Men åh vad smart med en vattenkokare med temp, sån blir det jag köper för en del av mina julklapps pengar :) vilken temp kör du?

2012-12-25 @ 22:49:54
URL: http://onewayforward.blogg.se
Postat av: Malin

sv: Tack <3 Beställd ;)

En fråga om hunden bara låter motorn på eran jätte mycket också? Thelma fick en sån i julklapp men tycker nästan motorn överröstar sången.

2012-12-25 @ 23:09:15
URL: http://onewayforward.blogg.se
Postat av: Malin

sv : Ok, då är det inte bara våran. Ja känns välidgt B:ig faktiskt :(

2012-12-25 @ 23:18:59
URL: http://onewayforward.blogg.se
Postat av: Renata

Vilka fina presenter!

Bakterier i mikron? Det får du gärna utveckla för det hade jag igen aning om. :/

2012-12-25 @ 23:23:11
URL: http://renatas.blogg.se
Postat av: J

Haha bakterier i micron... Det var då det roligaste jag hört på länge.. Finns inga bakterier som direkt överlever strålingen i en micro! Det bästa sättet tex att sterilisera tvättsvampar osv är just att kör dem någon minut i ugnen! Haha det finns då folk som tror att de har anledning att låta bättre än alla andra! Som att en vattenkokare skulle vara bättre? Då lär du först värma upp vattnet till 100grader dvs kokpunkten och sen låta det svalna till 40grader... Låter jäkligt jobbigt

Svar: Återigen förstår ja inte dina dumma kommentarer. Skaffa dej ett liv.Vad har tvättsvamapar med micron att göra? Du lär ju knappast köra dom i micron.
O så fattig är ja inte att ja kör dom i ugnen, ja kastar hellre o köper nya!
Att micron inte skulle innehålla bakterier va de roligaste jag har hört!
Vad tror du händer när maten inte blir jämnvarm (som den inte blir i micron) ?
Sandra

2012-12-26 @ 11:03:22
Postat av: J

http://illvet.se/fraga-oss/ar-det-farligt-att-laga-mat-i-en-mikrougn

2012-12-26 @ 13:26:26
Postat av: J

Ja mat ja kanske men inte sjutton har du väl massa bakterier i vårat vatten! Vi har väl bland de renaste vattnet i världen! Ersättningen har du ju i efteråt, okej att du värmer vällingen men herregud lite skit ev är ju bara bra för Viggo..han måste ju utsättas för bakterier för annars får hans immunsystem inte alls jobba! Du kan ju liksom inte hålla allting toksterilt..det kommer han bara att bli sjukare av...Han kan ju lika gärna bli riktigt sjuk även fast du är så himla rädd för lite bakterier.. Låt ungen få härdas lite

Svar: Fattar inte. Tror du jag gör maten i vattenkokaren? Anledningen till att jag gör vattnet i vatten kokaren är för tt de går betydligt snabbar och jag får den temperaturen jag ska ha på en gång!
Jag får väl göra vad jag vill och ad som känns bäst för mej och MITT barn?!
De har absolut ingenting med att jag skyddar honom för bakterier, men eftersom stor del av näringen försvinner när man micrar mat så ser inte jag nån anledning till att göra de. Jag vill ju att han ska få de bästa.
Hade jag skyddat honom mot bakterier hade jag väl inte varit på jobbet och hälsat på? Samt inte åkt på öppen förskola och babysånger?
Sandra

2012-12-26 @ 13:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0