Välkommen v 22

Igår gick jag in i v 22 :D Underbart!

Bjuder varken på magbild eller nåt personligt skrivet.

De här kommer från 1177´s sida.



Vecka 22

Fostret har fortfarande slutna ögon, men kan se ljus och mörker genom de tunna Ett 22 veckor gammalt foster som är 27 centimeter gammalt.ögonlocken.
Forskning har visat att synen börjar utvecklas redan i slutet på första trimestern, och att den nu börjar fungera. Vikten har ökat till 450 gram, längden till 27 centimeter.

Fram till ungefär mitten av graviditeten växer foster ganska lika. Det är därför ultraljudsundersökningen som ger ett ungefärligt förlossningsdatum görs före vecka tjugo. Efter det börjar de individuella skillnaderna synas tydligare. Vissa barn ska bli långa och smala, andra kortare. Fostrets vikt påverkas dessutom av vad kvinnan äter under sin graviditet och hur hon lever.


Kommentarer
Postat av: Undran

Kommer du visa bilder på din baby när den kommer?

2012-02-27 @ 13:22:59
Postat av: Linda -Mamma till Hailie

Inte långt kvar nu :)



SV: ja den e ursöt den stolen :) finns i andra färger oxå :)



2012-02-27 @ 15:03:46
URL: http://pinkdiamondandpearl.blogg.se/
Postat av: Sara - Tripp, Trapp & Trullsan-Tävling pågår

Mönstret till mina mössor har jag ritat själv. Jag anpassar mitt grundmönster och ritar om det för varje storlek jag gör. Vet tyvärr ingenstans man kan få tag i ett möss mönster om man inte ritar ett själv.



Det är många som frågar mig om jag har lust att dela med mig av mitt mönster. Känner mig alltid taskig då svaret alltid blir det samma. Just att jag lagt ner så mååånga timmar på att få fram ett mönster som jag tycker om. Så jag behåller det för mig själv.



MVH Sara

2012-02-27 @ 15:28:22
URL: http://glamina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0