Zinafina & årets första myggbett

Imorse blev en konstig start på dagen... Jag vaknade vid 5.30.. Akut kissnödig!
Eftersom Anders inte skulle upp förrän 6.30 så smög jag för att inte väcka honom.
Jag lyckades somna om ganska på en gång.
Jag vaknade av ett ryck 8.20. - HERREGUUUUUD!! Klockan är snart halv 9 säger jag lite halvt hysterisk till min bättre hälft som fortfarande ligger och sover!
Han hade tandläkartid kl 8.00 i södertälje... Nu missade han den :S
Istället åkte han till jobbet.
Tandläkaren ringde hit och frågade efter honom.. Hon sa att de blir straffavgift. 375 spänn!! De är ju rena rama rånet! Vilket jäkla påhitt!

Jag gick upp och käkade frukost. Killarna är ute och springer och Zina ligger på altanen..
Vi ska boka en tid för henne till veterinären... Hon har fått en knöl på bakbenet som vi ska kolla upp..
Ingen knöl hon har hon av. Hon varken haltar ett har ont om man trycker på den..
På människor så sägs de att knölar som inte gör ont, är knölar man ska oroa sig för... Hoppas de inte gäller hundar...




Jag har fått årets första myggbett... Jag fick de i tisdags när jag var uppe på sommaravslutningen på jobbet...




Kommentarer
Postat av: Mikaela

SV: Ok, jodå dom kommer jag ihåg ;) Minns att dom var väldigt bra (trots att jag är värdelös på att sy), så jag förstår att du är sugen på den som din mamma har :)

2012-06-14 @ 10:38:32
URL: http://valkommenhemtilloss.blogg.se/
Postat av: Elin - mamma till Jasper & pyret i magen

Huja! Hoppas de inte är någon farlig knöl. Mammas förra grandis (Grand Danois) fick knölar och de var cancer, tätt efter de blev hon blind på ena ögat, starr på andra och till råga på allt sockersjuka. Så dom kan ju verkligen få allt som människan kan få.

Nu behöver de ju inte betyda att eran har de men våran Debbie fick allt detta på samma gång. Vi fick ta bort henne, men som "tur" var hade hon många år på nacken, hon var nog beredd på att somna in.



Jag vill inte ha djur, jag älskar dom! Tycker inte om håret dom släpper. Men den ändå anledningen är att jag vet att man nångång måste skilja sig från dom. Huja.. Hatar döden :-/ vi har haft så många djur, bondgård med hästar, grisar, kor, höns, kalvar, tjurar. You nameit! Å hundar, katter , innefåglar, kaniner, fiskar. Allt typ :P

Men så många man fått ta farväl av och de gör ju så ont! :(



Då vårat hus brann ner 2004 så brändes 1 katt, 1 kanin, 1 fågel och våra fiskar inne. Usch.. Hemskt..

Är för känslofull :P



Men samtidigt är de ju underbart att lära känna dom :) men jag nöjer mig med mammas 3 grandisar + 1 liten blandras och 3 katter + 4 kisseungar ;) vi har ju nära å träffa dom så ;)



Vilken novell om onödigt vetande du fick ;)



Ha de bra! Håller tummar och tår om att eran hund inte har någon farlig knöl.

Kram

2012-06-14 @ 12:56:00
URL: http://elinstenbergn.wordpress.com
Postat av: Cilla

Surt det där med avgiften!

Hoppas att det bara är en fettknöl hon fått. Min har en sån på bakbenet. =)

2012-06-15 @ 13:29:26
URL: http://cillapillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0