Shopping på Vingåker Factory Outlet

Idag var tanken att Anders skulle åka till Vagnhärad och montera ner en friggebod. Vi ska bygga bastu av den :D

Men efter sett vad vädret bjöd på så gick de inte att göra de idag....
Det har regnat massor!!


Jag vaknade 5.30 imorse.. Av att de dundrade till ordentligt av regnet. Råkade dock väcka Anders då.. Men både han och jag somande om :)

Istället gick vi upp och käkade frukost. Anders kom med förslaget att vi skulle åka till Vingåker Factory Outlet. Sagt och gjort.
I regnet som aldrig ville sluta hoppade vi in i bilen och gav oss iväg.

Väl framme suckade både jag och Anders djupt. Vi ångrade oss bittert att vi åkte dit. De är så sjukt rörigt där och folk är helt rabiata. Står man och håller nåt i handen kan folk komma och slita de ur handen på en...
Mycket irriterande!

Jag fick iaf med mej lite saker. Inne i "storahuset" fick vi med oss lite kläder till lilleman. Jag har länge länge velat ha pippisettet som funnits på polarn och pyret. Men jag har inte riktgit prioriterat de då de är ganska dyrt. Och när ja väl skulle unna mej det var de såklart slut... Hittade på tradera, men de steg så in i norden i pris...
Men nu. Mitt framför ögonen på mej hängde de! Dock de sista så storleken blev 50 i tröjan och 56 i byxorna.. Men vad är en bal på slottet?
Lilleman fick även en alfonströja. Och jag fick med mej en kjol och ell linne därifrån.
Sen gick vi till fyndtältet och där fanns GALET mycket mammakläder!! Och de dyraste kostade 150 kr. Då ska tilläggas att de kläder va från Polarn och Pyret ;) KAP! Jag hittade ett par skitsnygga jeans. Men de var dock för små :S



Jag fick även med mej 2 par stövlar från Scorett. Varför köpa ett par när man kan köpa 2?
Stövlar är dessutom något som jag använder väldigt flitigt. Både till vardags och till jobbet. Så de går åt! Jag har dock 5 par sen innan, men iomed graviditeten så kan ja inte ha de längre.... :(
Sen inne på Ittala fick jag med mej 2 Filippa K muggar.. Dom hade jag inte heller och extra lycklig blev jag när de var på rea :D

Sen åkte vi hemåt. Då var tanken att vi skulle köpa bastubänkar och en bastudörr som Anders hittade på blocket.. MEN han had evarit på tippen i fredags och slängt de :( Surt sa räven!
Vi  tänkte även passa på att hälsa på Anders farfar. Men han var inte hemma just då, så de blev inte av... Istället åkte vi hem, käkade och satte oss framför tv´n... Och här sitter vi än...


Kommentarer
Postat av: Yohanna

Kul att ni hittade så mkt! Men shit vilken grej du beskriver, jag skulle få utbrott på folk!! Jag är från Katrineholm från början, men flyttade till Skåne 2006.. och jag har inte varit på VFO på ett par år.. tycker det blivit så hysteriskt stort å mest en massa mög....

2012-06-17 @ 18:45:05
URL: http://maiplu.se
Postat av: sandra

Aha. Vad roligt att höra.:)

Ja man längtar rätt bra nu.:) Drömde att jag födde i natt.Dock blev det en flicka ist för pojk.:p



Jo det har varit lite tungt, men nu är det rätt lugnt. TAck.:)

2012-06-18 @ 10:36:15
URL: http://majsandra.wordpress.com
Postat av: Linda -Mamma till Hailie

Man hittar ju alltid nånting på VFO inte mycke dock :) Har ni varit på Lager 157 ? dom hade en massa fina barnkläder sist vi va där :) FK muggarna vill ja ha :)

2012-06-18 @ 11:36:34
URL: http://pinkdiamondandpearl.blogg.se/
Postat av: Sasha

Vad roligt med lite shopping, särskilt en regnig dag som det var :) Låter som ni hade en mysig dag :)

Sv; Haha ja men bridge blandning är ändå väldigt väldigt väldigt jätte gott :p

Kram

2012-06-18 @ 14:32:13
URL: http://sashas.se
Postat av: Ebba

hejhej:) viken fin blogg du har, det är väldigt kul att se förändringen( på magens storlek alltså)!

2012-06-18 @ 19:13:16
URL: http://ebbabebbabandyboll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0