Välkommen v 23

Den här veckan har gått rykande fort! Kan vara för att jag haft fullt upp istortsett hela veckan.. Imorn är tanken att jag ska till sjukgymnasten, men jag orkar faktiskt inte de. Jag ska ändå dit på torsdag..

Förutom foglossningen och ischias mår jag fruktansvärt bra!
Jag växer så de knakar. Åt alla möjliga håll. Men de är bara att gilla läget. Jag är fruktansvärt pepp till att börja träna så fort babyboy har kommit och jag har läkt ihop som man ska.
Beach 2013 säger ja bara!
Jag behöver inte gå ner till vikten ja va på innan. De va ju ynka 47.48 kg. Men jag vill däremot bli lite fast.
Jag har ju Hanna som coach och förebild!
Men de är då. Nu lever jag som jag vill. Äter vad JAG vill, fast försöker såklart tänka lite på vad man stoppar i sig...

En app som jag har står de:
" Det kanske är svårt att tro, men om ditt barn föddes nu skulle de ha en chans att överleva."

Han ska INTE födas nu! Jag vill ha han kvar där inne ett bra tag till!


bilden är tagen idag :D

Jag lyckades även få en bild när babyboy ligger och putar med rumpan :)


Ser ni att den är alldeles sne :D hihi :D


Så här skriver 1177 om v 23



Vecka 23

Livmodern når nu strax över naveln. Fostret väger runt 550 gram och är 28 centimeter långt.

Sedan någon tid finns det mekonium, den första grönsvarta avföringen, i tarmen. Det händer att fostret bajsar redan innan det föds, då färgas fostervattnet grönt av avföringen.

Fostret rör sig mycket, speciellt på kvällarna kan det vara mycket gymnastik i magen. Många kvinnor tycker det känns bra, men några upplever det som obehagligt.


Kommentarer
Postat av: Hanna

<3 Vilken cool bild! :)

2012-03-04 @ 20:06:33
URL: http://hannapluttpanna.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ser så roligt ut när dom ligger snett.:p Roligt o ha sånna bilder. :)

2012-03-04 @ 20:13:10
URL: http://majsandra.wordpress.com
Postat av: Hanna

Tack stumpan! :)

2012-03-04 @ 21:04:19
URL: http://hannapluttpanna.blogg.se/
Postat av: Alice

Vad roligt med en liten bebis magen. Grattis!



Svar på frågan du ställde: Det beror ju på vad för maskin du har, men jag utgår från att du har en vanlig hushållsmaskin. En raksöm blir alldeles för stum om man bara fållar "vanligt" precis som du säger. Ett enkelt alternativ är att köpa en tvillingnål till din vanliga maskin. En sådan söm är elastisk. På rätsidan bildas två parallella raksömmar, medan det på baksidan bildas en sicksack. På så sätt tål sömmen att töjas en del. Jag kör faktiskt oftast dubbla lager av tyget även på sommar-mössor. Men då ser jag till att hitta ett riktigt tunt tyg istället.



Lycka till!

2012-03-04 @ 21:42:33
URL: http://brallaengbom.wordpress.com/
Postat av: Jessica

Fin mage!!



Ja, dom har jättebra mat till bra priser, har bara glömt bort den lite... hemmablind kanske=) Blir absolut ett besök när jag kommer hem från Göteborg

2012-03-05 @ 08:31:08
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Sasha

Så härliga bilder och är så glad för er skull att ni äntligen ska få en liten prins :)

Är det filten från chilli som jag skymtar på andra bilden? ;)



Sv; Jag kom hem igår kväll :) så då blev det massor med mys bara, inte setts sen för en vecka sen, och då sågs vi en snabbis i Luleå bara, så vi har varit ifrån varandra i 10 dagar, buhu! men nu är vi hemm till på Onsdag kväll, då åker M bort några dagar, kommer hem Lördag kväll, sen hemm Söndag och sen åker han igen Måndag och kommer inte hem förrän Fredag, och då äntligen får vi en helg tillsammans, sen helgen efter det är jag borta, usch, jobbig period just nu, men jag har iaf kommit på benen igen efter, ja du vet vad :)

Kram

2012-03-05 @ 10:23:12
URL: http://sashas.se
Postat av: Lotta

Hihi, sötgubben som ligger och bökar :).



Hoppas att du får fortsätta må bra och foglossningen inte blir värre. Själv mår jag fint men börjar bli ganska osmidig... :)

2012-03-05 @ 13:30:42
URL: http://lyckligalotta.wordpress.com
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen!

Hihi det är så kul när man ligger och ser hur magen blir alldeles sne eller hur det liksom blir vågor på magen :D

Ja av din blogg att döma så är du ju jätteduktig på inredning så jag tror absolut att lillens rum blir kanonfint!

Kram

2012-03-05 @ 14:53:43
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: Pamela

Vad häftigt! Lite läskigt dock om man skulle behöva föda nu, uh!



Sv: Tänkte så lite kryddor, basilika, rosmarin och lite kattgräs. Få se, har ju bara balkong... eller bara och bara men man är tyvärr lite begränsad ;-)

2012-03-05 @ 14:58:21
URL: http://mauselie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0