Grabbarna är chippade och redo för utgång :S

Igår blev de som synes inget inlägg. Synd för er nyfikna! HA!
Anledningen till inget blogginlägg va för att jag helt enkelt inte hade nån lust.

Jag var iväg med grabbarna till Veterinärboden. Deras öronmärkning som gjordes samtidigt som dom blev av med manligheten syntes inte för 5 öre.
Så jag skulle dit ocg göra om de... Jag övervägde om ja skulle chippa dom eller öronmärka dom. De bästa är att ha båda.
Blir dom överkörda och nån stannar så är de inte säkert att dom bryr sig om den inte är öronmärkt. Och då bara låter den vara.. Tro mej, de finns sånna...
Jag skulle få chippa dom för priset av 1 katt. Alltså 650  kr. Men när hon såg hur dåligt gjort öronmärkningen var, så sa hon att jag endast behöver betala materialet för chippet, och de är 100 kr, som dom köper in de för. Så då valde jag att chippa dom, dels för att slippa söva ner dom, vilket alltid är en risk och sen slippa behöva åka fram och tillbaka. Så då fick jag med mej dom hem igen på engång, vilket va superskönt!
Jag fick även rådet att skaffa halsband till dom eftersom de syns att de är nånting i örat. Men man ser inte vad. Så återigen om de skulle hända nåt, och nån stannar kan de strunta i dom eftersom id nummret inte syns.
Så nu har jag införskaffat 2 halsband som jag skrivit att de har chip, samt mitt mobilnummer :D
Nu är de bara frontline kvar för att de sedan ska få vara ute... (Hejjagkommervaraettnervvrak)



När jag kom hem hade ingen lust med nånting. Så de enda jag gjorde, trots de superfina vädret var att ligga på soffan, under en filt och kolla på skitprogrammet Wermland Forever. Vad e de för program egentligen? Vad går de ut på?
Ett gäng töntar som alla verkar va kära i samma brud.
Iaf så hade ja inget bättre för mej så ja kollade på 4 avsnitt av de. Sen somnade ja och vaknade inte förrän 16, och då var de dagsför Dumma Danskar (Unga mödrar)

Sen ringde Anders och sa att han var på väg hem. Så då började jag med maten.
Efter maten blev de en tur till Södertälje för att sedan åka till Ösmo en sväng och sen hem igen. Vad som gjordes där är hemligt :P


När vi åkte hem var himlen fin.

Vi fick inte se en enda älg igår.. Bara massa rådjur och 1 vildsvin... :(

Kommentarer
Postat av: Emma

Hahahaha. Jag håller med dig om Wermland Forever. ;) Man skäms nästan för att va värmlänning! Men jag lovar, vi är inte som dom där. Det ska tydligen va "Karlstads innegäng" men jag har iallafall aldrig sett nån utan dom. Det är såååå muppigt!!! Men han tatueraren som va med är han som gjort min arm och mycket på min fästman. :)

2012-05-04 @ 16:25:04
URL: http://eembla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0