Lite smått o gott :D

Igår blev de inget inlägg som ni märkte. Fast igår va de inte för att ja inte hade lust. För lust hade jag. Men däremot hade jag inte tiden...
Hur kan en som är sjukskriven och går hemma hela dagarna inte har tid kanske ni tänker?


(Bilden har inget med inlägget att göra. MEN ser ni att ja inte längre är så pluffsig i ansiktet? Jag undrar om de har med allt vatten jag dricker.. Man ska dricka mycket vatten för att slippa samla på sig massa vätska. LÅter konsitg egentligen.. Men så e de..)

Jo, för att när jag mår "bra" och inte har alltför ont, då gäller de att passa på att utnyttja stunderna.
Jag tvättar och fixar och gör allt som jag i vanliga fall inte orkar.

Igår började jag med Lillemans rum. Tanken va att jag bara skulle skära bort skarvarna, att vi sedan skulle spackla de och måla väggen en gång innan den nya tapeten sätts upp.
Men när ja kom längre ner på väggen så sa de bara swosch, och hela tapeten lossna...
HELVETE sa jag högt och tydligt! Jag ringde Anders i panik. Men han hade inte tid då, så han skulle ringa upp mej..
Jag var HELT SÄKER på att jag råkat riva in till gipset. Men medans jag satt där och väntade på att han skulle ringa så insåg jag att de va lagret under som dom hade målat.
Perfekt!  Så jag fortsatte att riva.
Tänkte att då slipper vi både spacka (Så mycket) och måla väggen...
Såå de roade jag mej med igår...
De bästa är att de står en säng där inne. Så när jag kände att ja inte orkade mer så la ja mej bara och slappa en stund. Välbehövligt!


Galet hemska tapeter.... Förstår inte hur man kan vilja ha sånna... Anders hade de i sin lägenhet när vi träffades... Då va de INTE hyresvärden som  valt  dom utan dom som bodde där då.. Man ser ju vad en del har för smak :P

När ja inte orkade mer hoppade jag ner i duschen, och sen fixade mej.. För senare på kvällen skulle vi på föreläsning på förlossningen.. Spännade tyckte vi båda att de skulle bli. Men ack så fel vi hade.. De var sånt man redan "visste". Som man läst överallt... 
Men de va ändå rätt mysigt att få de bekräftat att snart e de fanimej dax!



Jag gjorde även ett storkok med köttfärssås igår.. De blev 6 matlådor, + lunch för mej idag + middag för oss igår. Grejt!

Idag är jag gräsänka. Hela dagen. Anders är iväg med jobbet. Han kommer förmodligen inte hem förrän sent ikväll.. Dock är ja lite orolig för honom då han inte är värdsvan direkt med tunnelbanan.. Och han skulle ge sig ut med den ;)
haha, men nu på morgonen har de  iaf gått bra. Hoppas att de gör de senare också :D
Jag ska passa på att bara vara idag.
När jag skrivit klart de här långa inlägget och svarat på kommentarerna ska ja fortsätta i lillemans rum. (Tapeterna kom igår, och jag vill helst få upp de i helgen)

Sen ska jag gotta ner mej i soffan med mina inköpta bakelser :D

Kommentarer
Postat av: Sanna

Så mysigt att boa ett eget litet rum till lillpojken :)

Och de där bakelserna såg ju inte lite goda ut...

2012-05-11 @ 12:36:21
URL: http://sannaerikakarlsson.blogspot.com/
Postat av: Linda -Mamma till Hailie

Åh så gott med prinsessbakelse längtar tills ja får äta en sån bit haha :)



sv: Angående Eskilstuna- ja Sköterskorna på förlossningen var kalasbra förutom en som var lite...hmm jävlig och sen så bröt hon nyckelbenet på Hailie vid förlossningen utan att säga de till oss o Hailie skrek jättemycke under tiden på BB men ingen av sköterskorna på BB sa nånting heller fast ja sa till dom att ja tyckte att armen hänge på henne men de va ju ingen fara enligt dom..vid läkarkontrollen innan hemfärd så sa läkaren inte ett skit han heller utan han godkände henne,,väl hemma så skrek hon så fort man skulle klä på henne osv o sen gick vi till BB hemvård där både sköterskan och barnläkaren sa att hon hade en fraktur i nyckelbenet o där stod vi o kände oss utpekade som att vi skulle ha gjort nånting med henne...o de vart ja jävligt förbannad över så de va inte långt i från att ja gjorde en anmälan för de men som nybliven förälder trött o jävlig så orkade ja inte ta tag i det så de va både positivt o negativt..den ena sköterskan ja hade gav mig en ganska bra dos me lustgas medan hon den jävliga gick o sänkte hela tiden eftersom förlossningen gick så otroligt fort så hade ja fruktansvärt jävla ont o dom hann inte ge mig nånting annat än lustgas o sen så tvingade hon mig att göra vissa saker ja inte kände att ja kunde göra..men de e ju inte alla som har de problemet vissa tycker eskilstuna e jättebra..däremot så låg min kusin inne på neontalavdelningen i E-tuna och hon va riktigt missnöjd med vården där..

2012-05-11 @ 14:01:13
URL: http://pinkdiamondandpearl.blogg.se/
Postat av: Malin

sv: hehe ja men jag blev så less på alla 14 åringar och deras frågestunder spamma kan dom göra hos nån annan :)



Ja det blir nog fint en kompis har den rosa som fond till sin dotter.

2012-05-11 @ 14:28:33
URL: http://onewayforward.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kul att tapetsera och fixa. Jag har Elis rum som syrum ett tag till men snart så! Då ska det gulla till sig! Skönt att bebisen och du mår bra. Elis fyller 6 månader idag och har fått spruta så nu är han pyttelite kinkig men ack så duktig ändå. Jag ska på snabbt äventyr och överlämna en blomma till min barndomskompis som fyller 30 år idag. Sen ska jag ägna fredagskvällen åt att STÄDA. Skit i varje vrå är det just nu. kram

2012-05-11 @ 14:56:17
URL: http://situationjennyli.blogg.se/
Postat av: Emelie

Snygg tapet ni ska ha i sonens rum!

Och de där bakelserna såg inte alls det helt fel ut!!

Men om han beräknas väga 3,5 kg vid födsel så är väl det "normalt"? Tänkte att han kanske är liten nu men kommer ikapp de sista veckorna då dom bara ligger där o jäser på sig!

2012-05-11 @ 15:09:34
URL: http://mammaemelie.se
Postat av: Anna Katana

Hur går det med graviditeten? När kommer er lilleman? Måste vara härligt att göra ordning rummet (:



Och bakelserna ser riktigt goda ut.



Ha det bäst! Kramar

2012-05-11 @ 15:37:58
URL: http://annakatana.devote.se
Postat av: Elin- Mamma till Jasper och Pyret i magen

Ja, jag skulle tro att de blir en aning mer rutiner nu. Men tror inte jag kommer vara stenhård på dom. Men nu har ju Jasper hyfsade rutiner så de blir väl lite enligt dom om dom funkar på bebis såklart;)



Ja, alltså risken finns ju alltid att de händer något med lilla bebisen och oron finns kvar även efter FL men de är sånt livet är. En massa oro:P



2012-05-11 @ 18:18:08
URL: http://elinstenbergn.wordpress.com
Postat av: tess - majbebis

vart ska du föda nånstans? vi var på informationsträff på danderyd för drygt en månad sedan och jag tyckte att det var kanonbra även om jag visste typ allt sen tidigare hehe ;) men det blev lixom bekräftat att nu är det nära!



2012-05-11 @ 18:33:38
URL: http://mymiracle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0