BM, gardintyg och vagnlös

Idag har jag inte gjort många knop här hemma.. Jag har visserligen varit ute och planterat om mina kryddor och mina paprikor... Planterade även om syrrans tomatplanta i hopp om att den ska bli större snabbare...

Vid 13.15 tiden åkte ja till Läggesta, blev upplockad av maken och sen till barnmorskan.
Där kollades blodtrycket, vikten, bebis hjärta och sfmåttet.
Bebis är fixerad. Dock är jag rätt säker på att hon sa de redan förra gången. Har för mej att ja skrev de på både fejjan och här i bloggen..

Allt såg bra ut, och vi va inte där mer än 20 minuter..
Efter besöket tog vi en promenad upp till sjukhuset för att köpa varisn glass i väntan på att föreläsningen om amning skulle börja.

Den föreläsningen var superbra tycker jag. De va mysigt att sitta där ett lagom gäng och prata och få svar på sina frågor och allt.
De pratades inte bara om amning. Men en heldel. Jag tyckte de va super intressant.
Jag trodde att de bara skulle vara att dom förespråkar amning och man ska amma och bla bla bla. Men så va de verkligen inte.

Imorn är de inte många knop som gäller. Jag har tänkt sy gardiner till lillemans rum.. Men de är väl de enda...
Jag köpte tyg igår när vi var i eskilstuna.

De fick bli de här :D



Färgerna är så rätt med tapeterna! Dock är ja orolig att de kan bli för mycket... Men prövar ja inte så vet ja inte.. Jag ska också sy ett påslakansett till vagnen ha rja tänkt.
Om vi får nån vagn....

Så här ligger de till.
Jag är inte alltför glad just nu.

Vi beställde vagn i mars. Tidigt kan tyckas, men vi ville inte riskera att den skulle va slut och vi skulle stå där utan vagn. (vilket hon sa vi inte kommer vara då vi är ute i så god tid)
Vi ville ha den i början av maj, då för att veta att den verkligen är våran och att vi har den.
Idag är de 21 maj, långt ifrån början av maj och dom har fortfarande inte ringt. Dåligt tycker jag.
Jag ringde dit för att se vart den tagit vägen och varför dom inte ringt. (Jag ringde dit innan vi skulle åka till Ullared, för att ta reda på vad för skötväska man kunde ha till teleskophandtaget) och då sa hon att dom kommer ringa oss snart för att våran vagn kommit. De var bara liggdelen kvar.
Men idag när jag ringde dit så har liggdelen fortfarande inte kommit.
De har istället fått ett nytt leverans datum i SLUTET av JUNI!!! Öh hallå! Vi ska ha bebis 7 juli, och jag vill gräna veta att den finns på plats då.
Hon skulle göra en efterlysning på den på andra babyproffs i Sverige. Men om de skulle vara så att Lilleman bestämmer sig för att titta ut tidigare så skulle vi få ¨låna en liggdel tills våran kommer..
Vilket inte alls känns ok. Vi pungar ju ut närmare 9000 kr för vagnen. Och de av den anledningen att de är DEN vi vill ha. Annars hade jag lika gärna kunnat köpa en begagnad.

Jag är besviken.
Jag ska banne mej ha en redig kompensation för de!

Kommentarer
Postat av: Yohanna

Men guuuuuuud så dåligt, jag skulle kolla med någon HELT annan kedja om de kan leverera snabbt och återta köpet? Det är ju under all kritik!!!!! Jag hatar Babyproffsen, de är INTE bra där vi bor iaf. Jag handlar bara där om jag absolut måste, de är så hiiiimla svåra att ha å göra med!!

2012-05-21 @ 21:35:42
URL: http://maiplu.se
Postat av: Yohanna

Förlåt det pinsamma misstaget! Jag antar jag skrivit nån konstig kommentar till dig, som skulle tara till någon annan.

2012-05-21 @ 21:37:03
URL: http://maiplu.se
Postat av: Magdalena - nybliven mamma

Men Shit! Va krångligt! Vad har ni valt för vagn? :)

2012-05-22 @ 08:46:51
URL: http://barbaskon.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag förstår besvikelsen över vagnen, den vill man ju gärna ha ett litet tag innan...hoppas det löser sig!

2012-05-22 @ 09:50:59
URL: http://sannaerikakarlsson.blogspot.com/
Postat av: Linda

Spännande tider ni har framför er :) Vad har ni beställt för vagn?

2012-05-22 @ 10:33:40
URL: http://lindanymark.wordpress.com
Postat av: jos

Men fy vad dåligt! Vi beställde vår vagn på nätet ganska tidigt för att ha tid på oss att byta om vi inte skulle vara nöjda och så eftersom vi inte kunnat prova vagnen innan köp. Vagnen levererades efter bara 4 dagar och vi var toknöjda :-) men som sagt, man vill ju vara förberedd när bebben kommer och ha allt viktigt fixat långt innan dess. Sjukt jobbigt när det blir så fel! Hoppas ni får en bra kompensation!

2012-05-22 @ 10:38:00
URL: http://barajos.blogg.se/
Postat av: Anna Katana

Härligt att barnet mår bra (: Och vad bra att det finns sådana kurser om amning och som verkligen ger något. Kanon!



Det med barnvagnen var däremot värre. Ni ska absolut ha kompensatipn för det. Riktigt dåligt!!

2012-05-22 @ 11:15:31
URL: http://annakatana.devote.se
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen

Oj vilket strul med vagnen! Det har varit lite samma för oss, vi beställde vår i slutet av januari och då sa de att det bara är och komma när vi vill hämta den. Så vi ringde för 3 veckor sedan i hopp om att få hämta det och ordnade med en lånebil. Så ringer vi dit för att se att den verkligen kommit men då hade de ett beräknat leveransdatum under v 21. Hoppas verkligen den har kommit till helgen nu! Håller tummarna för att ni får er vagn innan er pojke väljer att komma :)

sv: Va skönt att det inte är en gravidklänning så du kan ha den sen med!

2012-05-22 @ 16:47:03
URL: http://fikamed.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0