Fantastisk dag, nedskiten och äppelblom

Idag har varit en fullspäckad dag. Milt sagt.
De började med stressmorgon. Jag hade TUL (tillväxtultraljud) idag 8.30. Anders kunde inte följa med, så jag var  iväg själv.
Men allt gick bra och allt var i sin ordning.
Lilleman väger nu ungefär 2128 g. Längden kunde de inte räkna ut. Men allt såg bra ut och kommer han när han ska kommer han väga ungefär 3200 g och vara ca 50 cm lång...

Mitt lilla gryn vad jag längtar efter att få ha honom här!

När jag skulle åka därifrån så åkte jag under ett träd och de lät precis som att de regnade till. HELA vindrutan och huven blev totalt nerskiten! De var precis som att fåglarna räknade 1 2 3 SKIIIIIT! och bombade ner min bil....


De syns inte så bra på bilden, men imorn får hon nog en träff med högtryckstvätten....

Jag åkte till Coop och köpte fika. Sen begav jag mej till jobbet och hälsade på. Och fyy vad jag längtar tillbaka. Jag saknar barn och kollegor jätte mycket!
Barnen var ute när jag kom. 2 pojkar hade en boll som dom stoppade under tröjan, så kom dom och ställde sig brevid mej och sa "Titta fröken, ja har lika stor mage som dej". De blev rejält med skratt. Och jag begav mej inte därifrån förrän 14.15. Då åkte jag med Annika hem och vi sat ute på hennes altan och fikade och pratade massa :D Supermysigt!

Jag måste visa ett nåt supersött som jag fick av Sofie som inte kunde komma på min babydusch.


Hur tufft e de inte? Jag fullkomligt älskar de! Så jäkla fint!

Jag passade även på att fylla på blöjorna på min avdelning. Och då klippte jag såklart bort koden på liberopaketen :D
De gäller att samla poäng! Jag har redan fåt 4000 poäng och tänkte idag göra en liten beställning :D


Jag måste även passa på att visa vårat fantastiska äppelträd som står i blom.


Hur fantastiskt?? Mysigt att sitta där och fika ;D Kanske med en liten ;)


Äppelblommen är nästan finare än körsbärsblommen...
Går man förbi trädet är de massa surr. De är helt otroligt vad bina? härjar. Betyder inte de att de blir mycket frukt då?
Jag kan såklart ha misstagit mej. Men hoppas kan man alltid. Förra sommaren blev de knappt några äpplen alls, men ja tror att de har med att göra att trädet klipptes för sent...

Visst e de vackert! Jag älskart!

Nu ska jag slå en signar till Ingela som kommit hem från Australien idag :D :D :D

Kommentarer
Postat av: Zarah - mamma, matte till mops & gravid med nr 2

Nej det blir ju fem veckor, eftersom jag är i vecka 35+0 nu och bf är 39+6. Så det blir ju fem veckor. Och sju för dig! :) Ja frukt är super!

2012-05-23 @ 20:13:32
URL: http://zaraholine.blogspot.se
Postat av: Zarah - mamma, matte till mops & gravid med nr 2

Jaha.. När jag räknar i kalendern, från idag till beräknat (27 juni) så är det precis fem veckor. 35 dagar! Konstigt

2012-05-23 @ 20:29:22
URL: http://zaraholine.blogspot.se
Postat av: Frida - BF 8 juni ♥

Åh, härligt att allt var bra!



Så fina bilder.

2012-05-23 @ 21:37:12
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: jos

Framhjulen på vagnen är låsbara så det blir som 4 fasta :-) jag ville ha rörliga framhjul så att jag lätt kan köra vagnen i trånga utrymmen som typ i affären. Men det är ju tur att det finns så många olika modeller på vagnarna eftersom smaken är som baken :-)



Supersöta kläder! Jag gillar oxå den där lite "gubb"stilen på pojkbebisar :-)

2012-05-23 @ 21:49:48
URL: http://barajos.blogg.se/
Postat av: Malin

Sv: Ja men precis fãrsk ananas.



Jag samlade och beställde en Libero handduk. På pampers hemsida måste man ha köpe bevis för att beställa så det kommer inte jag orka hålla på med om vi kommer använda dom nån gång gillar inte pampers.

2012-05-24 @ 00:14:53
URL: http://onewayforward.blogg.se/
Postat av: Alexsandra , mamma till Nils :)

Så skönt att det gick bra på TUL :) blir en lagomstor bebis.

Såg bilder på gardinerna du har sytt. Vad snyggt det blev. Duktig du e.



Sv: vilka fina namn :) vilde eller Vilgot är två jätte fina namn sp vilket det än blir så kommer det passa han perfekt. Ja hoppas han vill komma lite tidigare eller precis på den satte dagen så du slipper gå över :) håller tummarna.

Kram

2012-05-24 @ 04:08:19
URL: http://alexsandralotman.blogg.se/
Postat av: Sanna

Så härligt att allt såg bra ut med killen i magen. Blir det något mer TUL nu innan leverans? :)

Den kläddressen var de första kläderna vi köpte till våran bebis, och byxorna är nedpackade i BB-väskan. Får se om det är en pojk som behagar att komma ut ;)

2012-05-24 @ 11:22:03
URL: http://sannaerikakarlsson.blogspot.com/
Postat av: Ereeka - Ung mamma till Jasmine ♥

Svar; ja, det var jättemysigt :)

Jag tror jag börjar förstå att jag är mamma nu, men det känns ändå lite overkligt på nåt vis :)

Jag vet inte varför jag skriver "gröt" som rubrik, men jag hade faktiskt tänkt ändra det innan du kommenterade om det :P

2012-05-24 @ 11:41:21
URL: http://ereeka.se
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen

Så skönt att Tul såg bra ut och att han fortfarande skulle ligga på 3200 när han föds! Otroligt söta kläder ni fick, han kommer ju bli coolast i stan sen :D

sv: Jo jag har också hört mycket dåligt om babyproffsen med långa och struliga leveranstider. Men som sagt att det är slut hos leverantören kan ju inte de hjälpa :) Får hoppas att det inte bara är en ursäkt!

Ha en skön dag i solen!

2012-05-24 @ 11:49:36
URL: http://fikamed.wordpress.com
Postat av: tess

åh vad mysigt det ser ut, det kommer nog bi jättemysigt att sitta där och fika med er lille bebis sen :D

2012-05-24 @ 19:50:24
URL: http://mymiracle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0