Bränd, kor och äppelpaj :D

Imorse när jag klev upp smorde jag in mej med min Weleda olja. (den för att förebygga bristningar)
Sen gick jag ner och skulle fixa frukost.
Anders var i vanlig ordning ute med Zina på morgonpromenaden.
När han kom in igen så sa han: - Älskling, jag är ledsen, men ja tror att han har släppt ut kossorna nu.
Jag blev så besviken, så tårarna var inte långt borta.
Men de gick ju inte att göra mer än att fortsätta va besviken.
Jag satte mej i soffan och va de.
Anders gick ut och bar fram alla utemöbler. Sen tänkte han fixa poolen.. Dock va de nåt rör som fattades så de gick inte. Men de gör inte mej nånting. Jag kommer ändå inte få bada nåt i sommar, så för min del behövs inte ens poolen göras klar..

Tillslut gick jag ut och satte mej i solen. Så varmt och skönt. Ja bestämde mej för att gå o ta på mej min nya bikiniöverdel (som nu är förliten!!) och gick ut igen.
Anders plockade fram bubbelpoolen och fyllde den...



Nu när jag har duschat så VET jag att solen tog rätt rejält idag.. Jag är bränd bränd bränd. Och jag kom på att de är för att jag innan smorde in mej med oljan...

INTE SKÖNT!

När ja inte pallade sitta i solen längre så skulle vi gå med Zina. Jag ville bort till korna för ja tänkte att dom fortfarande kanske var lite glada..
Anders tvivlade på att jag skulle orka gå dit, och de gjorde väl jag också egentlgien. Men skam den som ger sig. Eller?
Jag tog mina stavar och vi gick.
Gick gick gick och gick.

Till slut va vi framme. O där va dom. Ute och njöt av solen.
Vi stod länge och tittade på de. Och när vi skulle gå hemåt så var de en kossa som ville följa med oss hem. Eller så ville den adoptera Zina..
Dom stod länge och tittade på varandra och kossan råmade och råmade.. och gick efter oss.. Zina ville inte gå hem. Hon satte sig och fortsatte titta på kossan :D
Såå jäkla gulligt!



Juste, på vägen hem hittade Anders stenmurkolor.. :)



När vi gick hem så gick vi och pratade om pajer. Jag blev sugen på blåbärspaj, och tillslut blev Anders också sugen på en paj.
Så när vi kom hem, gjorde han pizzan och jag gjorde äppelpaj ala Ingela.

Nu ska ja svulla den så jag har inte tid med bloggen :D


Kommentarer
Postat av: Magdalena - nybliven mamma

Den oljan använde jag med! Men slutade efter halva tiden - tröttnade på kletet. Haha. Ja lite på bm kan man ju, jag var bog också rädd för smärta. Att man liksom inte vet hur det känns, att man inte kan styra det. Och gör det as ont så finns det ju självklart hjälp men man kan ju inte själv göra så mkt! Jag hoppas du får samma sorts förlossning som min syster haft, har känt värkar men inte att dom gjort ont. Krystat i 30 min och bara behövt lustgas. Jag håller tummarna för det! Är det jobbigt när du krysta skrik inte utan tänk att du tar i från hakan och neråt, att kraften liksom början i hakan sen skickar du den neråt. Jag låg på rygg men hade bestämt mig innan att jag ville stå på knä i sängen över ryggstödet, det glömde jag dock bort helt. Men det är tydligen poppis att föda så! Känns som att det borde va liten hjälp på vägen att stå så:) Det kommer gå kalas!

2012-05-06 @ 22:42:28
URL: http://barbaskon.blogg.se/
Postat av: Malin

Sv Aj aj så där blir jag om jag ser solen på tv. Skit lätt röd så jag undviker solen.



Ja jag tycker det är kul att spara, hoppas hon tycker det när hon blir större också :-)



Tack, var inte så svårt när vi väl satt igång att sy.

2012-05-06 @ 22:59:45
URL: http://onewayforward.blogg.se/
Postat av: Alexsandra , BF 11 Maj

Sv: ja den borde du faktiskt köpa/låna för den är jätte bra. Vart rekomenderar jag den.



Oj vad solen tog :) härligt med värme! Vilken härlig dag ni verkade ha haft. Och den där äppelpajen såg inte helt fel ut :P

2012-05-07 @ 08:51:17
URL: http://alexsandralotman.blogg.se/
Postat av: Elin- mamma till Jasper & pyret i magen

Åhh va gott de såg ut! :)

2012-05-07 @ 09:32:14
URL: http://elinstenbergn.wordpress.com
Postat av: Emelie

Den där äppelpajen ser inte helt fel ut! ;)

Eftersom att jag har gått hos aurora så länge som jag har nu så känns det som att jag kan hantera tanken på en vaginal förlossning bättre i alla fall!

I början av grav, fram till v 21 så bara grät jag och var deppig.

Jag har fått vara på förlossningen 4 ggr med aurora och 1 gång med föräldrautbildningen.

Det var inte alls läskigt, jag trodde man skulle höra hur kvinnor låg och skrek osv!



Hoppas din bm lyssnar på dig ordentligt!

2012-05-07 @ 09:42:39
URL: http://mammaemelie.se
Postat av: Sasha

Oj vad röd du blev, hoppas det lagt sig lite till idag, så jobbigt att vara bränd.

Sv; Båt är så härligt, älskar att vara ute på havet :)

2012-05-07 @ 09:58:28
URL: http://sashas.se
Postat av: Sanna

Oj inte roligt att bränna sig...hoppas det inte känns så mycket - värst brukar det ju vara på nätterna, och det kliar överallt!

Så mysigt med koutsläpp, då märks det att sommaren är påväg :)

2012-05-07 @ 10:22:45
URL: http://sannaerikakarlsson.blogspot.com/
Postat av: Elin- Mamma till Jasper och Pyret i magen

Jaa, en mysterium att den försvann så fort! :P



Du kommer nog bli supernöjd med Brion , för de är då jag ;)

Jaa, precis! Han kan sova 3-4 timmar ibland på dagen så jag kan tänka mig att han sover lunch ett bra tag till :)

2012-05-07 @ 10:25:29
URL: http://elinstenbergn.wordpress.com
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen

Gud så mysigt det låter att bo sådär med trädgård och närhet till kor! Väldigt tråkigt att du missade kosläppet, det är ju så härligt att de de skutta ut i solen av glädje!

Haha jag hade nog mer litat på ett ul men de där skrönorna kan nog stämma för vissa! :)

2012-05-07 @ 10:39:06
URL: http://fikamed.wordpress.com
Postat av: Madeleine

Hej,



Jag bor inte i USA för tillfället utan pluggar hemma i Sverige medan min man är i Afghanistan.



Vi kommer att flytta till USA inom ett år och håller på med alla förberedelser som skall göras.

2012-05-07 @ 12:09:55
URL: http://minamerikanskaresa.blogspot.com/
Postat av: Sara - Mamma i Juni

Sv: Ja blombuketten var riktigt fin!:)



Pappa fick en hjärnblödning, bara sådär. Han föll bara ihop på fotbollsplanen när han hade lektion med sina elever. Tack för din omtanke!

2012-05-07 @ 13:16:06
URL: http://frookensara.blogg.se/
Postat av: tess

Solen är verkligen jättestark nu hehe :) Och vad gott med paj, undra om jag också ska göra en ikväll. Låter himla smarrigt iaf :)

2012-05-07 @ 14:10:21
URL: http://mymiracle.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Gott med paj! :)



Oj va du brände dig, jäkla olja ;P

Varför får du inte bada i sommar?? :(



Tack att du fortsätter rösta! :D

Kramar

2012-05-07 @ 14:31:42
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0