Välkommen v 33

Igår välkomnades vecka 33 här hemma.
Nu är bsöken till barnmorskan oftare... Varannan vecka ska jag dit...
Nästa vecka har jag mitt andra TUL också.. Nervös men ändå inte...

Igår efter att vi duschade så stod jag och smorde in mej i min weleda olja.
Så ser ja nåt på min skinka. Ett litet litet märke som jag vet inte varit där förut.. Jag frågade Anders vad de va och han svarade att de är nog början på en bristning.
Jag kunde inte hålla mej så tårarne sprutade ut mej... Min kropp som är tillfälligt utlånad, har blivit misskött.
Jag vet att de är mitt egna fel. Jag har inte alls varit så noggrann ochs mort in mina höfter och skinkor som jag varit med magen.
Sen att alla säger att de är ärftligt och har med hormoner och dyl att göra, de tror ja inte på. Då hade jag redan haft massa bristningar.
De kan säkert bidra de med. Men att en del säsger att de inte fungerar att smörja in sig tror jag vad jag vill om. Klart huden blir mjukare och mer flexibel när man smörjer den.

Kalla mej löjlig om ni vill. Men de är jag som ska leva med min kropp resten av mitt liv, inte du!

Så här såg iaf magen ut igårkväll...




1177 skriver så här om v 33

Vecka 33Ett 33 veckor gammalt foster som är 45 centimeter långt.

Fostret ökar snabbt i vikt och väger nu cirka 2200 gram. Längden är ungefär 45 centimeter. Om barnet skulle födas nu kan det under ett par veckors tid behöva lite andningshjälp, extra värme och hjälp att få i sig tillräckligt med näring för att må bra.

Det finns gott om fostervatten, det är vanligt att det finns nästan en liter. Vattnet gör att fostret kan röra sig fritt och att livmodern inte trycker direkt mot fostret. Fostervattnet är lite grumligt, vitaktigt i färgen och har en doft som påminner lite om hav och tång.


Kommentarer
Postat av: Renata - gravid v 39

Jag smörjer oooofta och det hjälpt ändå inte! Dumma bristningar haha men de ljusnar :) värre är det ju med hängbrösten!! :)



Finfin mage du har fått och fin tatuering du har där!

2012-05-14 @ 10:55:00
URL: http://renatas.blogg.se/
Postat av: Magdalena - nybliven mamma

Jag var precis likadan! Livrädd för bristning och alla tycker man var jätte löjlig men jag förstår verkligen dig! Kram på dig!

2012-05-14 @ 20:32:28
URL: http://barbaskon.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag har också smörjt hela tiden men fått bristningar ändå!

Jag tror inte på alla speciella mirakelkrämer för just bristningarna, men jag tror att smörja sig kan påverka så huden blir mjukare osv! Jag kör på vanlig barnolja eller mandelolja!

2012-05-14 @ 20:43:03
URL: http://mammaemelie.se
Postat av: Zarah - mamma, matte till mops & gravid med nr 2

Snart är det dags! :) tiden går fort.

2012-05-14 @ 21:47:56
URL: http://zaraholine.blogspot.se
Postat av: Magdalena - nybliven mamma

Man kan shoppa ihjäl sig till dom små, mycket roligare än att köpa till sig själv :) jag fick en vit strimma på magen men den hittade jag inte nu när jag letade efter den. Jag har mycket bristningar innan på grund av upp och nedgång snabbt i vikt, så dom vita jag har på kärlekshandtagen fick röda prickar i slutet av bristningen under slutet av graviditeten. Mycket möjligt att det bleknar och jag tackar högre makter för att jag slapp bli lila randig på magen. Och det handlar inte på något sätt om att jag dömer dem som har bristningar, absolut inte. Jag snarare beundrar dem för att dom flesta faktiskt inte bryr sig. Jag har gått ner mina grav. kilo och lite till däremot är ju magen som en stor deg. Den kan jag leva med och den fixar väl till sig tids nog. Häromdan sa jag att jag känner mig inte tjock men magen får en inte att känna sig speciellt attraktiv. Hade jag haft en deg full men lila röda ränder på magen vet jag att jag hade mått dåligt. Jag hade inte visat min mage ens för min sambo. Och då kvittar det liksom vad alla andra säger. Jag hade skämts över min kropp. Jag använde weledas havandeskapsolja, men sen tröttnade jag på att den var så sjukt kletig så då över konsumerade jag bodylotion av olika slag :) kram!

2012-05-15 @ 08:58:41
URL: http://barbaskon.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag smörjde och smörjde men nog kom dom endå.... Fick dock inte så mycket som tur var.

2012-05-15 @ 15:45:08
URL: http://onewayforward.blogg.se/
Postat av: Sarah

Mina första bristningar kom i v.35, nedanför magen på musen nästan. Sådär lila och härliga. Ett bevis på att hormoner påverkar för inte har jag töjt huden där :-P nu i v.40 har jag fått några fler på magen, men inga fler färgade. Höfterna, rumpan och låren är fria! Har inte smörjt mig ett skit. Så jag tror det är olika från person till person :-) ser bristningarna som mammaärr, så kan alla på stranden se att jag har fött ett underbart ban :-)

2012-05-15 @ 19:21:43
Postat av: penny

åh vilken fin mage :) Blir lite avis :) hehe.

2012-05-21 @ 08:13:16
URL: http://pennylicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0