Välkommen v 35

Igår, dagen till ära så välkomnade jag vecka 35. Är de inte underbart vad snabbt tiden går. Nu får den gärna brassa på ordentligt, men sen när lilleman kommit får tidien gärna stanna en stund.. ;)
Nu klassas jag som höggravid.
Tänk att de bara är 40 dagar kvar till beräknat bf. 5 små fjuttiga veckor.. Och några dagar då. Men oj vad underbart! och åhh vad jag toklängtar!

Tänkte slänga upp en Gissa När Bebis Kommer senare under dagen.. Var gärna med då och gissa :D

Så här ser magen ut idag..




1177 skriver så här om v 35...



Vecka 35Ett 35 veckor gammalt foster som är 47 centimeter långt.

Nu ökar man snabbare i vikt, upp till drygt ett halvt kilo varje vecka. Av det går cirka 300 gram till fostret, som nu väger ungefär 2400 gram. Det har blivit knappt 47 centimeter långt.

Fostret har lagt på sig mer fett. Huden är tjockare och har fått en ljusrosa färg. Det ulliga hår som tidigare funnits på kroppen är borta, och huden är täckt av rikligt med skyddande fosterfett. Om barnet skulle födas nu kan det vara så insmort att huden är vit och kletig av allt fett. Fettet gör att huden blir mycket mjuk.

De flesta barn ligger med huvudet nedåt. När barnet har ställt in sig på rätt sätt känner många en lättnad. Nu börjar det bli mer verkligt, snart kan barnet komma. Livmodern har vuxit sig så hög att den når upp under revbensbågen.


Kommentarer
Postat av: Elin - mamma till Jasper & pyret i magen

Åhh, tänk! Snart snart är du mamma till ett barn utanför kroppen och inte bara inuti ! :) myyyys!

2012-05-28 @ 11:46:53
URL: http://elinstenbergn.wordpress.com
Postat av: Yohanna - Gravid i v.36

Visst är det härligt!! :) Det får gärna rulla på n u, jag håller med! :) :)

2012-05-28 @ 13:25:30
URL: http://maiplu.se
Postat av: Sarah

Ett tips, ställ in dig på +2 veckor. Inne på +11 dagar idag och det är hemskt att gå över. Blir ju bara positivt om den kommer tidigare!:-) svårt att göra, vet. Men ett tips bara!:-)

2012-05-28 @ 16:07:55
Postat av: Yohanna

hihi.. varför tror du bebisen kommer 3v. före beräknat datum? :) Måste hålla med "sarah", alltid bättre att tänka datumet långt fram, för det är såååå drygt när man går över datumet. Å kanske föder du före, då är det bara en härlig bonus liksom!! :) :)

2012-05-28 @ 16:52:52
URL: http://maiplu.se
Postat av: Yohanna

Jag har fått svar, ska få ersättning från pampers misstänker jag. Men de producerar väl inte tidningen? Å en ursäkt fanns inte. Jag ger inte mkt för Babyproffsen, det kan jag säga....

2012-05-28 @ 19:30:48
URL: http://maiplu.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0