Flaskan är invigd ;)

Jag visste det! Ja skrev ju de igår! Bara för att ja skrev hur bra han sov natten till igår så har han sovit helt värdelöst i natt...
Så när klockan skulle ha ringt 8.00 var jag redan vaken.
Vilgot tyckte att vi skulle vakna redan vid 7.

Idag var de dags för öppen famn. De roligaste är att jag har trott att de hetat öppen Ferm hela tiden! Ännu roligare att ja undrat så vad Ferm är :D
Men fy vad vi skrattat åt de :)

De är så himla kul att träffa Nina o Sara med deras små skönheter! Vi har så himla kul tillsammans och tiden bara fyger iväg när vi träffas.

När vi kom somnade Vilgot i sin vagn. Dock bara i ca 30 min.
Vi myste och senare låg vi på golvet och lekte.
Han läste sin bok, så la han den över ansiktet och började leka med sina fötter.. De såg så himla kul ut och de verkade inte bekomma honom att han inte såg något :)


Jag skulle bara läsa ett sms o då märkte ja hur tyst de blev.. Vilgot hade somnat!

Sötfis! Ja la en filt på honom sen sov han i 2 h tills jag väckte honom..

Vi invigde flaskan idag. Jag är så stolt över mej själv faktiskt! Jag har ju inte velat ge den för att jag är så säker att han kommer sluta ta bröstet. (Det är jätte vanligt att de blir så) o jag har inte känt mej redo att sluta amma än. De gör ja fortfarande inte.
Men snart ska jag iväg med jobbet. Dock bara nån timme. Och jag ska amma honom precis innan jag åker. Men minst 1 gång kommer han vilja ha mat och då är de bra att flaskan är introducerad..
Först prövade jag med utpumpad. Men då va han så fasligt hungrig att han blev svinförbannad så då fick han bröstet, sen va de så lite i flaskan så precis när de tog slut, kom han på hur man gjorde.


O då va ja såklart tvungen att pröva igen. Jag tog fram 2 mjölkisbitar som ja tinade.
Jag gav flaskan igen innan han somnade. De gick jätte bra! Jag är sjukt stolt över både honom o mej som klarade första gången med flaskan :)

Vilgot har kli i mun. Han dreglar massor och har gjort de bra länge. De verkar även klia massor i hans lilla mun.
Han tar allt som kommer i hans närhet för att bita på. När han blir arg o tr mitt finger brukar ja gnida de mot tandköttet o då bli han alldeles lugn..

Plutt! De kan ju vara tänder på G..


Kommentarer
Postat av: malin

Härligt att det gick bra med flaskan :)
Åh hoppas han slipper tänder redan, sötkillen!

2012-11-06 @ 21:34:42
URL: http://malinforsell.blogspot.com
Postat av: Anonym

Men gud så söt! Åh, hur gammal är han? Har en liten bror som kom på alla hjärtans dag :'). Så mysigt.

Svar: Ja vet, han är sötast i välden :D Han blev 4 månader i söndags.. Kul med en lillebrobr :D
Sandra

2012-11-06 @ 21:49:55
Postat av: Anna Katana

Härligt att det gick bra med flaskan (:
Och gud vad sött det såg ut när han lekte med sina fötter.
Jo tack, allt är bara bra med mig.

2012-11-07 @ 12:16:03
URL: http://annakatana.devote.se
Postat av: bambi

Var med i min tävling där du kan vinna ett supertrendigt halsband med spikes!!
Det enda du behöver är din facebook ;D
Direktlänk till tävlingen: http://www.nattstad.se/Bambis?id=4851042

Puss!

2012-11-07 @ 15:05:44
URL: http://nattstad.se/bambis
Postat av: Mia

Roligt att det gick bra med flaskan, hoppas tänderna väntar ett tag till. Kan vara något som irriterar honom i käkarna, det verkar som han passar på att gympa lite samtidigt som han läser bok.

2012-11-07 @ 15:17:59
URL: http://www.mia11.bloggplatsen.se
Postat av: Emelie

Alfons är snart 6 månader! Han blir det den 17e november, så är väl cirkus 5,5 nu :)

Vi har en flaska från medela som har samma funktion som ett bröst, det kommer bara om han suger!
Hade dom där flaskorna till alfons först men jag upplevde att han blev lat och inte orkade suga på bröstet ordentligt. Så jag bytte :)
Men det är ju inte säkert att det blir så för er :)

2012-11-07 @ 19:06:07
URL: http://mammaemelie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0