Vaccination och batteridöd bil

Idag var de dags för 3 månaders vaccination. Även föräldrarträff då vi skulle prata sömn.
Jag såg verkligen fram emot att åka dir. Tycker att de är mysigt att sitta där med alla små och deras mammor.
Vid 13.15 skulle jag gå ut med returen, ställa in den i bilen. Men de gick inte att öppna bagageluckan.. Konstigt tänkte ja och prövade låsa upp den.
Inget hände och bilen var upplåst.
Konstigt!
Då slog de mig att Anders sa till mej igår att 2 dörrar stått öppna.. Då sen i söndags! Anledningen till att han inte kollar om de fanns batteri i va att han trodde lampan för dörrarna va avstängda..
Jag fick panik! Vad sjutton skulle jag göra? Ja ringde Anders helt hysterisk han försökte komma på nåt. Han sa att ja skulle ringa grannarna, de gjorde jag. Inget svar. Crap!
Paniken fortsatte.
Efter en stund ringde jag till grannens mobil. Han kanske var i närheten och kunde hjälpa mig med startkablar.
De var han inte.
Han var nästan inne i Gnesta, på sjön.
Han erbjöd mej att ta hans pickup, men de gick inte eftersom ja skulle ha bilbarnstolen..
Vet ni vad våran fantastiska granne gjorde?! Han åkte hem för att hjälpa mej. Hur gulligt är inte de? Ja är honom evigt tacksam!
De är sånna grannar man ska vara rädd om!
Efter att väckt Vilgot (som gudskelov sov) satte vi oss i bilen och hoppades på att ja inte skulle få nåt kärringstopp och sent, men bättre sent än aldrig kom vi fram 14.30..

Lite surr han vi med, sen var de dags att vägas, mätas och vaccineras.
Vilgot var sist ut eftersom han skulle få sprutor.
De kändes inte alls bra idag. Han hade bara gått upp 20gram sen förra veckan. Han hade vuxit 1 cm som vanligt och huvudomfånget var 41,5 och de hade de varit förra gången med.. Men hon sa att hon måste mätt fel förra gången..


När de var dags för sprutorna började ja gråta. Ja tyckte att de var super jobbigt. En sköterska kom och höll i honom och sköterskorna räknade 123 för att ta samtidigt. Vilgot sa knappt ett ljud.
Han pep till lite när vaccinet åkte in. Men inget annat.
Min duktiga lilla prins!

Han var helt slut när vi var klara där o h somnade så fort jag satte honom i stolen <3
Kvällen har varit mer kaos än någonsin. Vilgot har inte bajsat på hela dagen= ont i magen. Han har bara skrikit och skrikit och gråtit och gråtit..
Så hemskt att se han så <3

När ja åkte hem startade bilen på ett kick. Dock var den rejält igen immad, då ja inte kunde ha ac'n på..

Kommentarer
Postat av: Jessica Högberg

Vilken dag!! Tycker inte bara Vilgot var duktig utan även mamman;) GULLIG GRANNE!!
Önskar dej en bättre dag i dag=)

2012-10-04 @ 09:04:45
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Malin

Thelma tappa andan och skrek som kniven satt i henne när hon fick sprutorna, jag höll knappt ihop. Sen att jag har en sjuklig fobi för sprutor gör inte saken bättre.... behöver jag säga att jag gruvar mig till nästa spruta? :)

2012-10-04 @ 09:37:42
URL: http://onewayforward.blogg.se
Postat av: Sarah

Hej. :) Hoppas du har en bra dag. Kika gärna in på min blogg och ge tips om husmorsknep :) Kram

2012-10-04 @ 10:23:27
URL: http://Http://Ssssarah.blogg.se
Postat av: Yohannas.se

Åh... usch ja, vi ska också gå och få de vidriga sprutorna om ett par veckor. Jag hatar vaccin!! Men du - lärde du dej nåt nytt på Föräldragruppen då? Eller mest trevligt?

Svar: Nää föräldrar gruppen hade mest varit om de va nåt man själv undrade över.. Men eftersom ja kom 30 min försent så han ja bara med efter snacket :)
Sandra

2012-10-04 @ 11:07:11
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Var rädd om den grannen, sådant är guld värt :)
Får hoppas att din stickrädsla inte smittar på lille sonen... men jag förstår dig, tycker inte heller om sprutor.
Ha en fortsatt trevlig dag.

Svar: Fast jag är inte stickrädd. Ja tycker att de mest är jobbig att de skulle hålla i honom..Sen blev ja mest ledsen pga vikten.. Vill verkligen inte sluta amma nu när de är RS virus o massa andra sjukdomar..
Sandra

2012-10-04 @ 13:17:09
URL: http://imsepimsen.blogg.se
Postat av: Yohannas.se

Lägg till ett extra mål för gossen kanske? Det har jag fått som tips när jag tycker jag haft lite sparsamt med mjölk på kvällen, då ökar produktionen..!!

Svar: De är de ja ska göra.. Jag ska intensivamma ett tag för att få upp produktion.. Hoppas att de hjälper bara.. Efter stockningen vill han inte suga så länge utan ger upp och skriker istället :( (bara på de bröstet)
Sandra

2012-10-04 @ 23:05:09
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Yohannas.se

Om du har stockning och bröstvårtan är svår att få tag i för honom så rekommenderar jag verkligen amningnapp!! Det fick jag använda när jag hade jätteproduktion i början, hjälpte verkligen - hjälpte även när jag hade fått spricka i ena bröstvårtans tipp... Klart det kommer hjälpa, det tror jag!! Heja dej1! :) :)

2012-10-06 @ 07:35:50
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0